Del : SMS
Berlingske Business

Reklameklassiker får et twist

julebryg

Den ikoniske reklamefilm for Tuborg Julebryg udkommer i dag i en særudgave på Post Danmarks Facebook-side for Ønskeskyen. Hjaltelin Stahl er bureauet bag, mens Wibroe, Duckert & Partners også har været involveret.

Artiklen fortsætter under annoncen

Traditionen tro kører den ikoniske tv-reklame for Tuborg Julebryg hen over skærmen i de glade julemåneder, men fra i dag kan danskerne opleve en helt særlig version af reklamen på Facebook.

Her optræder postbuddet fra Post Danmark som gæstestjerne og julemandens hjælper. Det er postbuddet, der leverer julehilsnerne og julegaverne til danskerne.

metro

- Derfor er vi gået med til at lave en særudgave af reklamefilmen til Facebook, hvor Post Danmarks postbud optræder som karakter, siger Jeppe Boel, Senior Brand Manager fra Carlsberg. Det skriver Markedsføring.dk.

Han uddyber, at samarbejdet mellem de to store danske brands giver rigtig god mening, da danskerne forbinder dem med julen.

- Tuborg Julebryg og J-dagen er blevet en del af danskernes juletraditioner på linje med julekort og julepost. Både Tuborg og Post Danmark arbejder for at bevare danskernes juletraditioner og leverer begge julehygge, der bringer mennesker tættere sammen, siger Jeppe Boel.

Glæde hos Post Danmark

Hos Post Danmark er man rigtig glade for, at Carlsberg var åbne for idéen om at lave en særudgave af den klassiske reklamefilm.

- December er den travleste tid for julemanden – og postbuddet er i høj grad hans hjælper nummer 1. Ikke mindst i lyset af den stigende nethandel, hvor det netop er postbuddet, der leverer de mange julegaver, som danskere i stigende grad bestiller via nettet, fortæller Brian Jakobsen, marketingchef fra Post Danmark.

03busMedia Brandhouse_Circu.jpg

Filmen er lavet som en samproduktion mellem Carlsberg og Post Danmark. Der er lagt stor vægt på at respektere den originale film og pointe, da det er første gang, der røres ved den gamle reklamefilm i 31 år.

Den nye figur er tegnet hos Wibroe, Duckert og Partners, der har skabt den originale film, og nænsomt bragt til live af den samme animator, der remasterede og digitaliserede den originale Tuborg julefilm i 2012.

Filmen er produceret af Hjaltelin Stahl og Pegasus Production. Det sriver Markedsføring.dk.

Den særlige udgave af den klassiske reklamefilm bliver lanceret i dag på Facebook-sitet tilhørende Post Danmarks digitale ønskeliste Ønskeskyen. Og man kan finde den på Tuborg Julebrygs Facebook-site i morgen.

Se med her:

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen