Del : SMS
Berlingske Business

Popstjerne skal sælge dansk jul

DMA - rød løber
Her ses Stine Bramsen. (Foto: Mathias Bojesen/Scanpix 2015) Foto:

For tredje år i træk er BoConcept og VisitDenmark gået sammen om en julekampagne, der skal trække flere turister til Danmark og øge kendskabet til møbelkædens produkter. En kendt, dansk popsangerinde fronter kampagnen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hun blev for alvor kendt i udlandet i 2008, da hun med bandet Alphabeat slog igennem på den engelske albumhitliste med hits som 10.000 Nights of Thunder, Boyfriend og Fascination.

Det skriver markedsforing.dk

Og netop nu er den danske sangerinde Stine Bramsen aktuel som frontfigur i en kampagne, der skal skabe fascination om dansk jul og danske møbler på i alt 47 markeder.

Kampagnen byder bl.a. på en video med Stine Bramsen, der som Danmarksambassadør giver sine personlige tips til juleoplevelser i København. Og så rummer satsningen desude en global konkurrence, hvor hovedpræmien er en rejse til København, inklusive koncert og et personligt møde med den danske sangerinde.

AMAZON

Og hos BoConcept glæder Mette Bech Hofman, der er International Marketing Manager, sig over samarbejdet med Stine Bramsen:

»Stine Bramsen er med til at fortælle en historie om Danmark og den danske jul, og hun har en cool og dejlig personlighed, der passer godt til BoConcept og repræsenterer Danmark på bedste vis«, siger hun.

Musik giver mening

Hos VisitDenmark er brugen af Danmarksambassadører ikke noget nyt. Tidligere på året samarbejdede turismeorganisationen med filminstruktør Susanne Bier og arkitekt Bjarke Ingels om at brande dansk ferie på det amerikanske marked - og så er rockgruppen Carpark North på vej med en video, der skal promovere København som rejsemål.

Og ifølge VisitDenmarks brandingchef, Anja Hartung Sfyrla, giver netop brugen af musikere som Danmarksambassadører god mening:

»Musikere har ofte mange engagerede følgere på de sociale medier, så der er rigtig god grund til at bruge dem som talerør. Og Stine Bramsen er en spændende personlighed, som matcher vores profil, værdier og målgruppe godt«, siger hun og tilføjer, at man derfor også  har indgået et samarbejde med Universal Music & Brands, der deler videoen på deres kanaler.

GERMANY CONSUMER GOODS IFA

Gode erfaringer

I 2013 slog møbelkæden BoConcept og VisitDenmark sig for første gang sammen om en ambitiøs julekampagne, der skulle øge udlandets kendskab til Danmark som rejsemål samt naturligvis til BoConcepts produkter.

Kampagnens resultater blev markant bedre end forventet, men allerede året efter blev de overgået: Julekampagnen sidste år gav således over 200.000 besøg på kampagnesiden samt cirka 45.000 nye nyhedsbrevsmodtagere.

Dette års kampagne er netop gået i luften og kører på i alt 47 markeder. Den promoveres via VisitDenmarks og BoConcepts egne onlinekanaler samt via BoConcepts butikker i de forskellige lande.

Du kan se mere om kampagnen her.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere