Del : SMS
Berlingske Business

New York Times straffes efter nyt annoncesvigt

USA NEW YORK TIMES
Foto:

Et stejlt fald i annonceindtægter på både print og net sender den hæderkronede avis ned med 22 pct. på børsen, men der er dog et lyspunkt i form af fremgang i onlineabonnementer.

Artiklen fortsætter under annoncen

Endnu en ordentlig lussing rammer New York Times. Selskabet bag avisen, Times Companys, nye regnskab viser endnu en markant tilbagegang i annonceindtægterne.

Straffen kom prompte på børsen, hvor kursen på medieselskabets aktie blev sendt 22 pct. ned, skriver Reuters.

Times Company, der udover New York Times blandt andet også udgiver den internationale udgave Herald Tribune og Boston Globe, ramte væsentligt under analytikernes forventninger. De havde ventet indtægter for samlet 479,23 mio. dollars, men det endte i stedet på 449 mio. dollars.

pix-Flash på net-TV

Det helt ømme punkt i regnskabet er indtægterne fra printannoncer, der faldt med 11 pct., men også de tidligere så fremgangsrige onlineannoncer gik 2,2 pct. tilbage.

Til gengæld kan den pressede aviskoncern fæstne et håb til positive takter i indtægterne fra abonnementer, der samlet set steg syv pct.

"Mens resultaterne for tredje kvartal afspejler det fortsatte pres på annonceindtægter, er indtægterne fra det totale oplag steget, båret frem af den stadige udvidelse af vores digitale abonnementsplatform," siger bestyrelsesformand og adm. direktør Arthur J. Sulzberger ifølge Wsj.com.

Fra marts 2011 har brugere af New York Times' hjemmesider og applikationer til mobil og tavle-PCere kun kunnet læse et begrænset antal artikler. Når det er opbrugt skal man købe abonnement for at læse videre.

Det har 596.000 indtil videre valgt at gøre, hvilket er en fremgang på 11 pct. siden andet kvartal. Det betyder, at New York Times har fået 64.000 flere digitale abonnenter på tre måneder.

GOOGLE/NEWSPAPER

Ifølge Times Company forventer man en vækst i de samlede indtægter fra abonnementer på mellem fem og ni pct. i årets sidste tre måneder.

Dog forventer man samtidig fald i annonceindtægterne på niveau med det, som virksomheden oplevede i tredje kvartal.

Af regnskabet fremgår det desuden, at Times Companys fik 300 mio. dollars for salget af guide-tjenesten About.com, som i flere år havde været en klods om benet på mediekoncernen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere