Del : SMS
Berlingske Business

Netflix sendt til tælling af chip-sikrede kreditkort

US-NETFLIX-REPORTS-QUARTERLY-EARNINGS
Netflix styrtdykkede umiddelbart 12 pct. i eftermarkedet, men i takt med at investorerne sundede sig, stabiliseredes kursfaldet på godt 3 pct. Foto:

Den populære amerikanske streamingtjeneste Netflix var i seneste kvartal ikke i stand til at trække så mange amerikanske kunder ind i butikken som ventet. Selskabet forklarer det selv med problemer med et nyt betalingssystem.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den amerikanske filmstreamingkoncern Netflix fik 3,6 mio. nye kunder i butikken i tredje kvartal. Men på det vigtige amerikanske marked var tilstrømningen langt fra tidligere tiders tilgang til køen ved streaming-billetlugen.

Ved udgangen af tredje kvartal havde streamingselskabet 69,2 mio. kunder. I de udenlandske markeder kom der 2,74 mio. nye kunder til, hvilket var mere end selskabets egen prognose. Problemet ifølge investorerne var, at der i USA blev registeret 880.000 nye kunder, hvor selskabets prognose lød på 1,15 mio. nye kunder.

Eddy Cue, senior vice president of Internet Software and Service

Selskabet forklarede den svage kundetilgang med Netflix' nye system til forebyggelse af bedrageri, som har forstyrret betalingssystemet og ført til, at mange kunder ikke har været i stand til at registrere sig på grund af krav om betaling med chip-sikrede kreditkort.

pix-Netflix

Desuden viste regnskabet øgede program-omkostninger for selskabet.

Netflix styrtdykkede umiddelbart 12 pct. i eftermarkedet, men i takt med at investorerne sundede sig, stabiliseredes kursfaldet på godt 3 pct.

TV: Teknikken driller Netflix

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere