Del : SMS

Mediekæmpen Huffington Post på vej på det danske marked

Huffington post
Mediegiganten har i længere tid haft planer om at udvide til det nordiske mediemarked, og i de planer indgår også det danske marked. Foto:

Snart kan danske medieforbrugere læse artikler fra verdens største netavis, Huffington Post.

Artiklen fortsætter under annoncen

Mediegiganten har i længere tid haft planer om at udvide til det nordiske mediemarked, og i de planer indgår også det danske marked. Det bekræfter Huffington Posts driftsdirektør, Koda Wang, over for Mediawatch.

- The Huffington Post sigter mod at blive et førende nyheds- og livsstilssite for det danske publikum, oplyser Koda Wang i en mail til Mediawatch.

Han oplyser samtidig, at ekspansionen vil ske i løbet af 2016.

morten

Stifteren af Huffington Post, Arianna Huffington, solgte i 2011 mediet til den amerikanske AOL-koncern for 315 mio. dollar. Ifølge Mediawatch købte koncernen kort tid efter det danske domæne huffingtonpost.dk.

Huffington Post har allerede udvidet til andre ikke-engelsktalende lande - blandt andet Frankrig, Spanien og Tyskland. Mediet har her indgået lokale partnerskaber med Le Monde, Tomorrow Focus og El Pais.

Planen er, at der også skal indgås lokale partnerskaber i Norden, og mediet med over 200 mio. brugere om måneden er allerede i dialog med potentielle partnere.

BRITAIN-MEDIA-INDUSTRY-PUBLISHING-DIVEST-BUSINESS-PEARSON-FT

Når Huffington Post udvider til Norden, er det en del af mediets mål om at blive etableret i 50 lande inden 2020. I dag udgiver Huffington Post i 15 lande.

Huffington Post har skabt en særlig succes med en blanding af journalistik, blogindlæg og sponsoreret indhold fra firmaer som eksempelvis Goldman Sachs og har et stort fokus på at sprede historierne på de sociale medier.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere