Del : SMS
Berlingske Business

McDonald's: Facebook står ikke alene

MCDONALDS
Foto:

”Når vi har succes med ”Coinoffers” og satsningen på for eksempel Facebook, er det ikke udtryk for et bestemt kanalvalg på bekostning af andre," siger Joachim Knudsen fra McDonald’s.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ofte drøfter marketeers, om pengene skal anvendes på tv, print eller online. Bevægelsen ses i disse år som en rejse væk fra gamle til de nye medier, og hvor sociale medier og mobile er de vigtigste dyr i marketing-åbenbaringen. Det skriver Markedsføring.

Den udlægning skriver Årets Markedsfører 2012, Joachim Knudsen, der har haft enorm succes med ”Coinoffers” for McDonald’s, ikke under på:

– Når vi har haft succes med ”Coinoffers” og satsningen på fx Facebook, er det netop ikke udtryk for et bestemt kanalvalg på bekostning af andre. Ganske vist har vi over 210.000 venner på Facebook, men vi ser marketing som en integreret proces med afsæt i rigtig mange værktøjer, siger Joachim Knudsen.

Han er gæst på ”Markedsføring to Go” på torsdag, hvor han fortæller om fordele og ulemper ved at bruge Facebook og sociale medier i marketing-ligningen.

– Jeg er tilhænger af, at vi tænker en hel kommunikativ infrastruktur sammen, så den samlede tilgang til markedet og forbrugerne understøttes af mange kanaler, der tilsammen udgør kampagnerne.

Men I er aktive på Facebook. Hvad anvender McDonald’s i øvrigt Facebook til?

– Både til krisehåndtering og til at understøtte ønsket om åbenhed og transparens. Når forbrugerne falder over os, er vi hurtige til adressere kritikken. Derudover er Facebook fremragende til at understøtte et bredere ønske om gennemsigtighed.

– Netop fordi Facebook er så god til det, kan vi bygge et engagement og en loyalitet hos forbrugerne, så de bliver ved med at komme tilbage til os. Derfor ligger der også et klart salgs-ønske bag investeringen i de sociale medier, slutter Joachim Knudsen.

Om det er en gratis, eventuelt en billig omgang, at integrere sociale medier i markedskommunikationen, fortæller McDonald’s marketingdirektør om torsdag den 31. januar her i huset.

Det er gratis at deltage, og du kan tilmelde dig her.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere