Del : SMS

Lego-bosser testes i sociale evner

LEGO møde
»Inden for seks timer nåede vi en million personer, og omkring 8.000 havde besøgt vores e-handelsside, hvilket resulterede i salg for 10.000 dollar« siger Legos direktør for sociale medier, Lars Silberbauer. Foto:

Hos legetøjskæmpen Lego sendes topledelsen på et kursus - med eksamen - i at håndtere sociale medier.

Artiklen fortsætter under annoncen

Lego har – som så mange andre virksomheder – lagt en strategi på Social Media-området, skriver Markedsføring.

Den danske legetøjskæmpe går dog en smule længere end de fleste, i hvert fald ifølge en artikel i Marketing Magazine.

Her fortæller Legos direktør for sociale medier Lars Silberbauer, at »alle i virksomheden skal lære at forstå, hvad det vil sige at være Social«.

Det indebærer bl.a. et dagslangt program skræddersyet topledelsen. Når undervisningen er ovre, så skal de bestå såvel en praktisk som en teoretisk »eksamen«.

Den praktiske del omfatter bl.a. det at poste en besked på Legos Facebook-side, som har en fanbase på godt fire millioner personer.

15 min. arbejde - 10.000 dollar

- Du kan se nervøsiteten brede sig omkring bordet, når de tvinges til at kommunikere med kunderne. Men når de får 500 Likes, så går det op for dem, hvad Social Media handler om, siger Lars Silberbauer til magasinet.

Men det handler naturligvis om meget mere end Facebook-Likes. Silberbauer opremser fire måder at skabe værdi via sociale medier: Øget salg, større effektivitet, opbygning af brand-affinitet samt kunsten at beskytte brandet via sociale medier.

Silberbauer henviser i artiklen til en test, Lego kørte på selskabets Facebook-side for at teste den sociale platforms evner som salgsmaskine.

»Inden for seks timer nåede vi en million personer, og omkring 8.000 havde besøgt vores e-handelsside, hvilket resulterede i salg for 10.000 dollar. 15 minutters arbejde uden at bruge en krone på marketing,« siger Lars Silberbauer.

»Min chef spurgte, om man så kan gøre det fire gange i timen? Desværre fungerer det ikke helt på den måde.«

Deltag i debatten på Markedsføring.dk

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere