Del : SMS
Berlingske Business

LEAD og Kasters fusionerer

Leads og Kasters
Stående fra venstre: Peter Albæk, Torsten Jansen, Søren Kaster, Anita Baun Hørdum, Lars Volle. Siddende fra venstre: Kresten Schultz Jørgensen, Eva Svavars Frandsen, Barbara Saitta Bregendal. Billedet er oprindeligt bragt på Markedsføring.dk.

LEAD Agency og Kasters fusionerer med virkning fra 1. januar 2016. Målet er skabe et kommunikationshus, der med udgangspunkt i danske ledelsesværdier besvarer virksomhedernes øgede efterspørgsel efter relevans og engagement.

Artiklen fortsætter under annoncen

I en årrække er både LEAD Agency og Kasters begge vokset markant. Nu går de to bureauer sammen for at styrke en kommunikationsrådgivning, der i hver eneste projekt tager udgangspunkt i ansvarlighed over for mennesker og samfund, involvering og en kort afstand fra tanke til handling.

De to bureauer bygger på fælles kompetencer inden for strategi, analyse og eksekvering – og i det fusionerede bureau oprustes på digitale kompetencer.

The logo of Dentsu Co. is seen at the entrance of the company he

Navnet er LEAD Agency, og bureauet bliver fra starten et af landets største kommunikationshuse målt på omsætning – i runde tal +30 mio. kr.

Adressen bliver det gamle LEAD Agencys nye lokaler i Ravnsborg Tværgade på Indre Nørrebro. Det skriver Markedsføring.dk.

– Både danske og udenlandske virksomheder efterspørger i stigende grad en rådgivning, man sagtens kan kalde dansk: At kommunikationen er enkel og ansvarlig og ikke bare leverer mere støj til medieverdenen. Målet er derfor mere end blot at levere kommunikationsydelser. Det nye LEAD vil sætte dagsordener med alt det, vi gør, og vi vil flytte mennesker og organisationer, siger Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør, LEAD Agency.

– LEAD vil skabe fremdrift og resultater i de virksomheder og organisationer, vi samarbejder med, og med fusionen får det nye LEAD også en størrelse, der er afgørende for at kunne tiltrække medarbejdere, som ønsker en karriere i et kommunikationshus med de mest interessante kunder og projekter, tilføjer Søren Kaster, stifter og adm. direktør, Kasters.

– Vi vil ikke bare være et stort bureau – vi vil være et stort kommunikationshus, hvor kunder, medarbejdere og gode venner har lyst til at tilbringe tid sammen med os for at vokse sig større, blive mere synlige og klogere, fortsætter han.

Det nye LEAD vil, som både LEAD Agency og Kasters gør det i dag, levere ydelser inden for både rådgivning, ledelse, Public Affairs og PR-eksekvering på alle platforme. Medietræning er et naturligt tilbud til de kunder, der måtte ønske det.

Dertil kommer de omfattende aktiviteter på Folkemødet, der fortsætter bl.a. i regi af MeningsMinisteriet.

Development and growth

Ny ledelsesstruktur med plads til flere

Det nye LEAD får en partnerkreds på fem. Og samtidigt en ny daglig ledelse bestående af chefkonsulenterne Anita Baun Hørdum, Barbara Saitta Bregendal og Eva Svavars Frandsen, som får det daglige ansvar for henholdsvis HR og markedsføring.

Sammen med Søren Kaster, der bliver kommunikationshusets adm. direktør, har Eva Svavars Frandsen også ansvaret for salg.

Kresten Schultz Jørgensen fortsætter som majoritetsejer og ledende partner med ansvar for kvalitet og udvikling. Skriver Markedsføring.dk.

Når I nu fusionerer, må I have overvejet, hvor store skal vi være? Der er betydelige overheads forbundet med vækst. Hvor skal det ende?

– Ja, det har vi mere end overvejet. Væksten er selve kernen i vores strategi: Da vi gerne vil gøre en forskel for både kunder og samfund, skal vi have de mest ambitiøse medarbejdere, der fremfor alt er interesseret i en karriere. Det kræver, at mulighederne hele tiden udvides, hvis der skal være plads til flere op ad trappen.

– Det er egentlig så enkelt. Det handler ikke om penge, men om at gøre en forskel, og der tror vi på, at væksten er en forudsætning for at tiltrække talent, slutter Kresten Schultz Jørgensen.

FRANCE-INTERNET-GOOGLE

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere