Del : SMS
Berlingske Business

Kunstigt åndedræt til tysk erhvervsavis

pix-ftd

Financial Times Deutschland får 14 dage mere, siger kilder - herefter er det slut for den roste tyske erhvervsavis.

Artiklen fortsætter under annoncen
Den tyske erhvervsavis Financial Times Deutschland lever på lånt tid. På et bestyrelsesmøde onsdag aften har ejerne besluttet, at den hæderkronede publikation skal lukke om to uger.

Det skriver britiske The Guardian efter at have talt med medarbejdere på avisen.

De ansatte er angiveligt allerede blevet orienteret af ejerne i Gruner Jaher, der er et datterselskab i den tyske mediekoncern Bertelsmann. Årsagen til, at ejerne ikke bare trækker stikket med det samme, er angiveligt, at de er tvunget til at følge nogle regler på området, der blandt andet inkluderer forhandlinger med flere fagforeninger.

Med lukningen bliver det tyske mediebillede ser ud til at blive berøvet en meget rost erhvervsavis, der både på tryk og online har fået skulderklap for såvel layout som redaktionel linje.

Avisen så dagens lys i 2000. Indledningsvist var den et jointventure mellem ejerne af den britiske Financial Times, Partner, og tyske Bertelsmann. I 2008 overtog tyskerne det fulde ejerskab, men trods et dagligt oplag på over 100.000, lykkes det ikke ejerne at få en profitabel forretning ud af avisen.

Nu ser det så ud til, at ejerne ikke mere er parate til at betale prisen. Financial Times Deutschland lukker angiveligt 7. december - og det efter på 12 år at have akkumuleret et samlet underskud, der ifølge nyhedsbureauet Reuters når 250 millioner euro.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere