Del : SMS
Berlingske Business

Kommuner har medietrænet ansatte for 2,2 millioner kroner

KL
Kommunernes Landsforenings hovedkvarter på Islands Brygge, København Foto:

Ansatte og lokalpolitikere i 42 kommuner har fået undervisning i at håndtere pressen. Prisen for undervisningen er løbet op i 2,2, millioner kroner.

Artiklen fortsætter under annoncen

2,2 millioner kroner. Så mange penge har 42 kommuner brugt på medietræning af de ansatte fra 2012 frem til i dag.

Det viser en række aktindsigter, som Jyllands-Posten har fået.

Der kan dog være undervisning i håndteringen af pressen, som kommunerne har glemt. Jyllands-Posten skriver, at der i Kommunernes Landsforening (KL), som er en af de store udbydere af medietræningen, har været undervisning for omkring 130.000 kroner, som kommunerne ikke har oplyst til avisen.

dansk byggeri

I de fleste kommuner er det byrådsmedlemmer og de øverste medlemmer, der bliver undervist af især journalister med erfaring fra TV 2 eller DR, men i Høje Taastrup Kommune er ansatte blevet trænet inden for handicapområder, ligesom Jammerbugt Kommune efter en stor stigning i antallet af asylansøgere i 2014 trænede medarbejdere i at håndtere pressen på asylområdet. Kommunen blev på det tidspunkt dagligt kontaktet af journalister, forklarer kommunen til Jyllands-Posten.

Mange danskere støtter højere boligskat

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere