Del : SMS
Berlingske Business

Kan tv også sælge urin-katetre?

gsr
ARKIVFOTO.

Hos den danske healthcare-virksomhed Coloplast er consumer marketing gennem de senere år blevet en stadig vigtigere del af forretningsstrategien. Senest har man fx kørt en omfattende tv-kampagne på amerikansk tv - bl.a. på CNN og Fox News.

Artiklen fortsætter under annoncen

Flere end 2,5 million mennesker i verden lever med en stomi. Næsten 350 millioner lider af inkontinens - og en af de virksomheder, hvis produkter hjælper disse mange millioner mennesker, er danske Coloplast, skriver Markedsføring.dk.

I dag er virksomheden til stede med sine produkter i 136 lande, og markedsføringen af stomiposer, sårplejemidler og  kontinens-produkter, som fx urin-katetre, er i stigende grad begyndt at rette sig direkte mod forbrugerne - og altså ikke alene mod hospitaler og fagfolk som tidligere.

I dag har Coloplast eksempelvis Consumer Care Teams i en række markeder, direkte telefon- og mailkontakt til forbrugerne, en hjemmeside, der retter sig lige så meget til forbrugerne som til fagfolk og investorer - og så har man, måske lidt utraditionelt, været i luften med tv-reklamer.

Således kørte Coloplast for nylig en national tv-kampagne over fem uger på 17 forskellige kanaler, herunder CNN og Fox News.

Coloplast afslutter svært år med fremgang i fjerde kvartal Sun

Den amerikanske kampagne bestod af et 60 sekunders spot for urin-kateteret SpeediCath Compact Male.

Filmen er optaget i en park i Minneapolis, tæt ved Coloplasts US-hovedkontor, og Thomas Bruhn, der er VP Consumer Excellence hos Coloplast, siger om satsningen:

- Det særlige ved den amerikanske kampagne er dels omfanget og dels vores muligheder for at tracke effekt og resultater af kampagnen: Via reklamen kan man bestille vareprøver, som så ofte fører til nye kunder. På den måde kan vi se, hvilke TV-kanaler og hvilke områder, der fungerer bedst for vores forretning, så vi efterfølgende kan sætte ind dér, hvor effekten er størst.

Lars Rasmussen

Og selv om kampagnen i USA også blev understøttet af andre platforme og marketing-tiltag, så var der er klar formål med at gå på tv, uddyber han:

- Vi har tidligere haft gode erfaringer med tv-reklamer i Frankrig, hvor kendskabet til en særlig diskret urinpose steg, men med den amerikanske kampagne var vi oppe i en anden kaliber. Vi ville gerne se, hvad mediet var i stand til at gøre for os i den skala.

Men helt ærligt, en tv reklame for et urin-kateter?

- Jamen, det er da ikke lige meget, hvordan fx et kateder ser ud. Selv om man lider af en sygdom, der gør at man har brug for et kateder, behøver livet jo ikke gå i stå. De fleste både stomi- og kontinens-patienter vil stadig gerne leve et aktivt og socialt liv, og hvis man skal have et kateder med i håndtasken eller have det liggende på badeværelset, er det da ikke specielt elegant med 25 centimeter plasticslange, vel?

Se kampangnen her.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere