Del : SMS
Berlingske Business

Jagten på Ga-Jol visdom

pix-gajol
Foto:

Ny strategi skal børste støvet af Ga-Jol. Unge målgrupper skal også forstå, at der er plads til eftertanke, når man i øvrigt er i gang med ”Tyg lidt på den.”

Artiklen fortsætter under annoncen

Det danske vejr er Ga-Jol vejr. Det ved vi alle. Den klassiske Ga-Jol er nemlig blevet en fællesbetegnelse for små pastiller – og ikke navnet på et unikt brand.

Det skal der ændres på med en ny kommunikationsstrategi, der, med udgangspunkt i Ga-Jols arv, skal børste støvet af brandet – og skabe relevans hos moderne pastilbrugere. Det skriver Markedsføring.dk.

Og arven handler også om at fodre danskerne med små eftertænksomme verbale bidder på æskernes låg – i dobbelt forstand give os noget at tygge på i en travl hverdag:

– For folk i generation X og Y står Ga-Jol stærkt i bevidstheden som pastillen, der giver plads til eftertænksomhed. Men de yngre generationer har ikke helt samme forhold til Ga-Jol. Og det er selvfølgelig noget, vi gerne vil lave om på, forklarer senior brand manager for Ga-Jol, Gitte Kristoffersen.

For at kunne favne de traditionelle Ga-Jol spisere og samtidig appellere til nye og yngre målgrupper, har Ga-Jol og fireball udarbejdet en ny kommunikationsstrategi.

Anthony Aconis fra fireball udtaler: ”Vi udviklede allerede sidste år en platform under pay-off’et ”Tyg lidt på den”, der sætter fokus på eftertænksomheden og bringer vores ikoniske produkts særkende i spil. Gennem det seneste år har vi så arbejdet med at reaktivere ”Ga-Jol visdommen” i en kontekst og i kontaktpunkter, som den yngre generation kan relatere til.”

I første fase udfordrer Ga-Jol danskerne til at bevise, at der i en tid med Facebook statusopdateringer og hurtige tweets stadig er tid og rum til eftertænksomhed.

Derfor inviterer Ga-Jol alle til at indsende citater, de finder værdige til at pryde de klassiske Ga-Jol æsker, og giver på denne måde plads til ny og aktuel livsvisdom.

– Et af de spørgsmål, vi har diskuteret, har været i hvor høj grad eftertænksomheden stadig er en del af danskernes hverdag, og hvilken rolle det gode citat spiller anno 2012. Derfor har det været oplagt som det første at pirre til danskernes egen eftertænksomhed og lyst til at udtrykke sig, slutter Anthony Aconis.

Jagten på det gode citat er skudt i gang og kan både følges på gajol.dk og på brandets Facebook-side.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere