Del : SMS
Berlingske Business

IKEA: Nu med parterapi

RUSSIA ECONOMY MARKETS
Foto:

En af de mere fjerne IKEA-afdelinger - set med vestlige øjne - har sammen med sit reklamebureau BBH gennem det senest års tid beriget verden med et par finurlige reklamer. Her er en til.

Artiklen fortsætter under annoncen

IKEA er på verdensplan en af de rigtig tunge annoncører, og en del af den svenske møbelgigants reklamer har det med at vække opsigt.

Det skriver markedsforing.dk

Forleden hyldede virksomheden fx. bademåtter og toiletbørster i en reklamefilm fra det svenske bureau Forsmann & Bodenfors - i øvrigt under instruktørmæssig ledelse af danske Joachim Back.

MMM-prisen

Men en af de afdelinger der nok har gjort sig mest bemærket for skæve reklameindslag, er IKEA Singapore.

Fx var det IKEA Singapore, der i september sidste år offentliggjorde en lille reklamefilm, der endte med at tage hele verden med storm.

Filmen - ”Experience the Power of a BookBook” - præsenterede på underfundig vis det trykte IKEA-katalog som en tablet.

Du kan se eller gense den under artiklen.

RUSSIA ECONOMY MARKETS

Det var også IKEA-Singapore og reklamebureauet BBH, der i oktober sidste år blev kendt for en reklame, der var lavet som en gyser-parodi på en berømt scene i Stephen King- Stanley Kubrick-klassikeren ”The Shining”.

Og nu er møbel-giganten og BBH klar med endnu en finurlig reklamefilm.

Personen, der optræder som fortæller, er den samme som i BookBook-filmen - her har han dog titlen ”Shelf Help Guru” og hedder Fille Güte...

Filmen tager os i bogstaveligste forstand med i soveværelset og lover at ”forbedre vores privatliv”.

USA IKEA MINIMUM WAGE

Se videoerne her:

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere