Del : SMS
Berlingske Business

Husker du lyden af nettet?

kassettebånd
Philips kassettebaandoptager og kassettebånd. ARKIVFOTO. Foto:

En ny film for Schweppes sætter fokus på forskellen mellem de unges verden i dag og den verden, Generation X er vokset op i. Dengang der fandtes papirfotos, fastnet-telefoner og kassettebånd. Og hvor man kunne høre nettet. Se med.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hvis du er født et eller andet sted mellem 1960 og 1980, så kan du huske, du har levet i en verden uden internet, uden airbags og uden mobiltelefoner. En verden, hvor man skulle bestille sine papirfotos fra ferien hos fotohandleren, og hvor musik var noget man optog på et kassettebånd. Fra transistorradioen...

Dén generation, som nogen kalder Generation X, er udgangspunktet for en ny kampagne for Schweppes fra det argentinske reklamebureau Del Campo Saatchi & Saatchi, det skriver Markedsføring.

Kampagnefilmen hedder One Day You’ll Understand, og ideen er, at mens verden har udviklet sig med lynets hast om ørerne på os, så er nydelsen og kvaliteten ved en Schweppes stadig den samme.

15busMedier 1.jpg

Kampagnen retter sig mod den del af Generation X, der nærmer sig 40’erne, og spiller på, at netop dén generation er noget helt særligt. Fx har de udviklet evnen til at læse kropssprog, for dengang havde man ikke sociale medier og netværk til brug for dating...

Eller som bureauet selv formulerer det:

- Vi tror på, at en person i 30’erne eller 40’erne reagerer meget bedre på et budskab om at ”nyde livet” end på de sædvanlige parfume-reklamebudskaber, der handler om at ”blive millonær”. Dels fordi det var tidsånden - at nyde livet - og dels fordi, de godt ved, at den der yacht nok alligevel aldrig bliver til noget nu.

Se Schweppes-filmen her.


nætflæx

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere