Del : SMS
Berlingske Business

Her er de virkelig gode reklamer

Roskildefestival2014
Overskrift
Foto:
 

The Good Report er på gaden: Ranglisten over det forgangne års mest innovative og værdifulde kampagner for en god sag. De fleste kampagner er for ministerier, fonde eller NGO’er, men der er også et par kendte, kommercielle brands med i det gode selskab.

Artiklen fortsætter under annoncen

Der findes gode reklamer - og så findes der virkelig gode kampagner.

Sidstnævnte - altså de kampagner, der har til formål at skabe opmærksomhed om en god sag, flytte holdninger og skabe en bedre verden - har ikke altid fået helt den samme opmærksomhed som førstnævnte, og det var da også en af årsagerne til, at The Good Report sidste år så dagen lys for første gang.

Bag rapporten, der udkom for første gang i april 2014, står organisationen ACT Responsible sammen med The Gunn Report, en af de mest kendte rangliste-kreatører i reklamens verden, og netop nu er listerne for 2014 blevet offentliggjort. Det beretter Markedsføring.dk.

Og de afslører, at kampagnen ”Auto Complete Truth” for FN-organisationen UN Women fra reklamebureauet Memac Ogilvy & Mather i Dubai er årets bedste (se film under artiklen).

pix-Lenovo

Fremtidsmoderen også hædret

På andenpladsen kommer ”Houses” fra Banamex, Citigroups mexicanske afdeling, fra Publicis Mexico - og tredjepladsen indtages af den meget omtalte Cannes-prisbelønnede ”Dear Future Mom” for den italienske Downs-organisation CoorDown fra Saatchi & Saatchi.

Også et par kommercielle brands har sneget sig ind i Top 30: Fx indtager Chipotles ”The Scarecrow” en 15. plads, mens Coca-Colas ”Small World Machines” får 17. pladsen.

FACEBOOK-DOWN/

Rapporten byder i øvrigt på flere lister: De bedste kampagner for en god sag, de mest succesfulde bureauer inden for Good Cause Marketing, de bedste bureau-netværk - og de bedste annoncører på området.

I følge Markedsføring.dk er listerne skabt ud fra ACT Responsibles databaser og årets Gunn Report, og i alt 854 kampagner, 578 bureauer, 673 annoncører fra 71 lande er bedømt.

Du kan se en oversigt over alle 2014-ranglisterne via Markedsføring.dk her.

Lufthavns overvågning

Se vinder-filmen her og case-study nedenunder.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IkNlGuW-0g8

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lcwAZtK5IJo

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere