Del : SMS
Berlingske Business

Her er årets særeste reklamer

reklamefilm

Adweek har sædvanen tro udpeget de 30 mest bizarre reklamer fra året, der næsten er gået. En af dem er såmænd dansk.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hvis der er noget, man kan være helt sikker på at blive ramt af i december, ud over kolde fingre og julestress, så er det stribevis af lister over Årets Bedste, Årets Værste, Årets Kedeligste og Årets alt muligt andet. Det skriver markedsforing.dk.

En af de mere anderledes lister står det amerikanske reklame- og marketingmedie Adweek for. Selv kalder de listen ”The 30 freakiest ads of 2012” – en titel, der vel nærmest kan oversættes til ”De 30 særeste reklamer fra 2012”

Således også i år, hvor en to et halvt minut langt litauisk mineralvands-reklame har fået den tvivlsomme ære at toppe listen, som i øvrigt rummer reklamer fra hele verden.

Også en dansk af slagsen er der blevet plads til, idet årets Epica d’Or-vinder, M2 Films ”Bussen” for Midttrafik, indtager en fornem niendeplads.

Og selv om man sikkert kan diskutere, om en plads på en liste over årets særeste reklamer kan være fornem, så skriver Adweek, at indtil flere af eksemplerne på listen grænser til det geniale – herunder ”the epic Danish public-transportation ad.”

- Dette danske mesterværk er den mest absurd-episke reklame for offentlig transport, der nogensinde er lavet, skriver Adweek.

Hele listen, som ganske rigtigt rummer sære ting, som fx syngende æg, guitarspillende fostre, zombier og kyssende hvalrosser, kan ses her.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere