Del : SMS

Faxe Kondi ramte plet

faxe
Faxe Kondis ”Spark Bold”-app, som blev lanceret sidste sommer, har siden da trukket både top-of-mind kendskab i den unge målgruppe, præference, social media-engagement og salg i den helt rigtige retning Foto:

Sidste sommer lancerede Faxe Kondi sin ”Spark Bold”-app med en kampagne, der skulle ramme og aktivere de yngre forbrugere. Det lykkedes.

Artiklen fortsætter under annoncen

De fleste danskere husker formentlig den tidligere landsholdsspiller John ”Faxe” Jensens spontane udbrud, ”Jeg ramte den lige i røven”, da Danmark havde vundet fodbold-EM i Sverige 1992 – blandt andet takket være en scoring af samme John ”Faxe” Jensen.

I dag - godt 20 år senere - er det ikke ”Faxe” Jensen, men derimod Faxe Kondi, der med god samvittighed kan hævde meget præcist at have ramt det mål, de sigtede efter.

Faxe Kondis ”Spark Bold”-app, som blev lanceret sidste sommer, har nemlig siden da trukket både top-of-mind kendskab i den unge målgruppe, præference, social media-engagement og salg i den helt rigtige retning: Opad.

For at få fat i målgruppen drenge/mænd mellem 15 og 30 år - de ”nye” og forhåbentlig kommende Faxe Kondi-drikkere – havde Faxe Kondi allerede et par år tidligere sat gang i en ny brandingstrategi.

Strategien foldede sig første gang ud i 2010 med kampagne-eventen ”Fra Skagen til København – Danmarks længste fodboldstafet”.

Men i 2012 skulle konceptet aktiveres med et nyt twist og på nye mediaplatforme – stadig med bolden i centrum - og det blev til app’en ”Spark Bold”, som benyttede sig af blandt andet augmented reality, geo-tracking og integration med Facebook.

Og efterfølgende målinger har vist, at kampagnen ramte målgruppen spot-on Dertil kommer, at der er sket et markant løft i antallet af Facebook-fans - og markedsandelen i værdi er øget med fire procent i 2012 i forhold til 2011.

DDB er ophavsmænd til idé, koncept og kampagne for Spark Bold, mens Mindshare har haft ansvaret for Facebookaktivering og –integration og for produktion af app’en i samarbejde med Nodes.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere