Del : SMS
Berlingske Business

Fælles branding af klima-Danmark

pix-globe-biz
Overskrift
Foto:
AUSTRALIA-CLIMATE-ENVIRONMENT
Overskrift
Environmentalists fly "YES: Price Pollution" kites at the launch of 350.Org's Moving Planet Day on Sydney's Bondi Beach on September 24, 2011. The kite flying marked the start of 43 events across Australia, and thousands of Moving Planet events in 177 other countries, in an attempt to increase public awareness of climate change. AFP PHOTO / Torsten BLACKWOOD Foto:

I dag bliver et fælles dansk klimavaremærke lanceret på regeringens klimakonference. Det skal skaffe milliardindtægter ved at vise verden, at Danmark er førende på klimaløsninger.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danske løsninger for klima, energi og miljø skal være i hele verdens bevidsthed. Det er formålet med det nye brandprojekt »State of Green«, der med sloganet »Join the future. Think Denmark« har sat overliggeren højt for at være førende på grøn teknologi i fremtiden.

Tiltaget bliver lanceret i forbindelse med den nye regerings konference »Global Green Growth Forum«, hvor toppolitikere fra hele verden og direktører fra en række globale virksomheder skal diskutere, hvordan den globale økonomi bliver grøn.


Erhvervslivet skal skabe konkrete klimaløsninger


Flere lande satser allerede på grøn teknologi – f.eks. har Sydkorea skudt 500 milliarder kr. i landets miljø- og energistruktur med en ambition om at være foregangsland. Derfor er det utroligt vigtigt, at vi ikke falder i søvn og lader os berolige med, at vi stadig er førende på området. Det mener administrerende direktør i DONG Energy, Anders Eldrup.

»Danmark har længe været nummer et inden for det grønne område, men det er ikke så svært at blive nummer et, når man er den eneste deltager i konkurrencen. I dag satser mange lande på at få del i det store vækstmarked for grønne løsninger, og hvis vi i Danmark fortsat skal være med i front i det kapløb, er det nødvendigt, at vi tør satse på den grønne industri, og at vi fortæller verden om, hvad vi kan. Derfor er det fælles grønne brand et helt rigtigt initiativ,« siger Anders Eldrup.

Projektet er søsat af regeringen og erhvervslivet, og det er deres bud på, hvordan vi sætter Danmark på verdenskortet. Projektet, som delvist er sponsoreret af Danfos, Vestas og Dong Energy, har en pris på 11,2 mio. kr.


Løsningerne er der



Der er også en mere konkret og håndterbar del af det nye tiltag. Danske virksomheder inden for det grønne område skal markedsføres igennem en internetportal, hvor der kommer til at ligge ca. 350 virksomhedsprofiler.

Ud over det skal State of Green bruges af virskomheder som ramme for at præsentere danske klimaløsninger i udlandet.


Energiudspil vækker begejstring


Hos DONG Energy mener Anders Eldrup, at det er en klar gevinst, at man nu mere konkret kan markedsføre Danmark som grøn nation.

»Jeg oplever ofte, hvordan vores danske ophav er en styrke for forretninger uden for Danmark. Det er meget værdifuldt at have den troværdighed med sig. Projektet State of Green udbreder budskabet om, at vi allerede har de klimaløsninger, der kan gøre fremtiden fossilfri, og at Danmark vil arbejde hårdt for at gøre dem til grundlaget for grøn vækst,«siger Anders Eldrup.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere