Del : SMS
Berlingske Business

DSB-finte blev også brugt af offentligt ejede havne

OdenseHavn_Business
Overskrift
Odense Havn er blandt de kommunale havne, som har betalt Waterfront for profilering via Copenhagen Climate Network. Foto:
 

Der er ikke kun DSB, der har brugt PR-bureauet Waterfronts metoder til at vinde indflydelse. Flere offentligt ejede danske havne har brugt samme strategi.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er ikke kun DSB, der har brugt PR-bureauet Waterfront og dets omstridte metoder, skriver Jyllands-Posten. Kommunalt ejede havne i Odense og Grenaa har også betalt firmaet for at fremme deres sag over for politikerne.

I magasinet Climate, som Waterfront står bag, og gennem klimanetværket Copenhagen Climate Network har havnene købt profilering og optrådt sammen med politikere. Direktør for Odense Havn Christian Aa bekræfter, at man har betalt 55.000 kroner for at få redaktionel omtale.

- Set fra vores vinkel var det jo et spørgsmål om, at vi fik sendt en profilering ud til mulige beslutningstagere, siger han til avisen.

Havnen er dog ikke længere kunde, da direktøren nu mener, at metoderne og sammenblandingen af interesser er uheldig.

EU-parlamentsmedlem og tidligere formand for klimanetværkets ekspertpanel Dan Jørgensen (S) føler sig snydt.

- Ligesom Waterfront aldrig fortalte om sit samarbejde med DSB, fortalte man heller ikke om aftalerne med de danske havne. Jeg vidste intet, og jeg føler mig ført bag lyset, siger han til Jyllands-Posten.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere