Berlingske Business
LIVE: 

Designer giver bud på nye logoer til de store virksomheder

pix-lego
Foto:

En svensk designer har gennem hele 2012 leget med alverdens logoer, og det er der kommet en del sjove og anderledes designs ud af – også et par danske virksomheder har ”fået nyt look”.

Artiklen fortsætter under annoncen

Sidste år satte den svenske designer og kreative direktør Fredrik Lundwall sig for hver eneste dag i året at designe et nyt logo til en eksisterende virksomhed, person eller organisation. Det skriver Markedsføring.dk. 

Det endte med i alt 366 logoer, og en lang række virksomheder og brands har dermed fået et ”gratis” bud på, hvordan deres logo også kunne tage sig ud.

Projektet startede, ifølge dagensmedia.se, nytårsdag 2012, hvor Fredrik Lundwall kreerede et nyt logo til den svenske net-pizzaforretning onlinepizza.se.

Siden er det gået derudaf med alternative logoer for internationale brands som Coca-Cola, IBM, Nestlé, Microsoft, SAS, Apple, BMW, Volvo osv.

Også et par danske brands har været i hænderne på den svenske designer – herunder Lego, Velux og B&O – og ifølge designerens oplysninger til dagensmedia.se har han bevidst kun brugt omkring en times tid på hvert enkelt logo.

- Jeg så engang en person, som fotograferede sig selv hver dag igennem et år. Det var et sjovt projekt, syntes jeg, og så tænkte jeg, om jeg kunne gøre noget lignende med logoer for at udfordre mig selv. Det vakte en del interesse og er blevet noget større, end jeg havde ventet, siger Fredrik Lundwall til det svenske nyhedssite.

Han har oprettet en Facebook-side om projektet, og ellers kan man se alle de alternative logoer her.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen