Del : SMS
Berlingske Business

Design-priser til Berlingske

5_business
Vinder i kategorien "Magasiner" - Berlingske Business Magasin. Eksempel på BBM's elegante, stilrene design til businesslæserne.

De trykte aviser og magasiner er nok truet på eksistensen af de mange digitale medier, men netop derfor er der måske grund til at hædre trykte medier, der gør det godt.

Artiklen fortsætter under annoncen

Berlingske har vundet en fornem række Awards of Excellence i den 14e udgave af “European Newspaper Award”. 232 aviser - seks flere end sidste år - fra 25 lande deltog i konkurrencen, der har været afholdt under ledelse af den tyske avisdesigner Norbert Küppert siden 1999.

I kategorien “Magazines” vandt både Berlingskes rejsemagasin Escape, APP-magasinet og Berlingske Business Magasin priser. I denne kategori vurderes det samlede indtryk i magasinerne. “Det betyder, at det ikke er et specielt nummer af magasinet, der præmieres, men magasinets overordnede designkoncept - og udførelsen af det,” fortæller Berlingskes designchef Per Heilmann.

Se designet Berlingske vandt med

Per Heilmann sad med i dette års jury sammen med ti kolleger fra Tyskland, Norge, Grækenland, Østrig, Holland og Belgien, men deltog naturligvis ikke i bedømmelsen af Berlingskes egne bidrag. Hans indtryk er, at juryens øvrige medlemmer i forhold til Berlingske Business Magasin lagde vægt på, at magasinets rene og stramme design - med indbyggede visuelle overraskelser - er udformet perfekt til målgruppen, elegant og med blik for detaljerne.

Konkurrencens fornemste pris er titlen som “European Newspaper of the Year”, der uddeles i fire underkategorier. I år var vinderne norske Bygdanytt (lokalaviser), El Correo, Spanien (regionalaviser); De Tijd, Belgien og Trouw, Holland (landsaviser) og endelig tyske Die Zeit (ugentlige udgivelser).

Berlingske, der sidste år vandt titlen som “European Newspaper of the Year”, modtog i år alt hele 12 Awards of Excellence i forskellige kategorier som “Forsider”, “Foto” og “Visual Storytelling”, her bl.a. et opslag designet af Henriette Vabø, hvor teksten er skrevet i facon som Coca-Cola-flasker – i anledning af 30 års jubilæet for Diet Coke.

Se alle vinderne.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere