Del : SMS
Berlingske Business

Dansker til tops i Huffington Post

Jimmy Maymann
Jimmy Maymann Foto:

Den danske IT-iværksætter Jimmy Maymann er udnævnt til ny direktør for det succesfulde onlinemedie Huffington Post, der har over 60 mio. månedlige besøgende.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danske Jimmy Maymann har i det seneste halvandet år stået i spidsen for Huffington Posts ekspansion i Europa. Nu belønnes han med yderligere tillid og bliver adm. direktør.

Huffington Posts medstifter , bestyrelsesformand og ansigt udadtil Arianna Huffington har været glad for samarbejdet med den danske chef.

"Jimmy har været en uundværlig partner for mig i det seneste halvandet år, hvor vi har lanceret Huffington Post rundt omkring i verden. Han bidrager med en en levende entreprenørånd og en evne til at skalere en forretning, så han var mit første bud på, hvem der skulle være vores nye administrerende direktør," siger hun i en pressemeddelelse.

Huffington Post har udover lanceringerne uden for USA i det seneste år haft travlt med åbningen af online-TV-kanalen HuffPost Live, der streamer 12 timers live-TV om dagen. Den får Jimmy Maymann dermed også ansvar for.

"Hver dag tror jeg endnu mere på Huffington Posts brand, og jeg er overbevist om, at det kan blive årtiets mediebrand, hvis vi er tro mod vores DNA, når vi åbner nye innovationer som HuffPost Live. Jeg er beæret over, at Arianna har bedt mig om at hjælpe hende med at lede forretningen ind i en ny æra og arbejde i et kreativt miljø med et hold med en unik kombination af energi, talent og vilje til at involvere vores voksende fællesskab af brugere," siger Jimmy Maymann i pressemeddelelsen.

Maymann må betegnes som lidt af en iværksættersucces. To gange har han stiftet og solgt virksomheder til udenlandske virksomheder. I 1995 startede han det digitale reklamebureau Neo Ideo sammen med IT-iværksætteren Morten Lund, som de solgte til reklamebureau Leo Burnett i 2001.

Han største succes blev imidlertid det digitale reklamebureau GoViral, der specialiserer sig i branding-videoer for virksomheder. Sidste år solgt Jimmy Maymann og makkeren Claus Moseholm GoViral til internetkæmpen AOL for en halv mia. kroner.

Det blev samtidig vejen ind i Huffington Post, der er ejet af AOL. Først som chef for AOL International, så som ansvarlig for Huffington Posts erobring af Europa. En storstilet ekspansion, der skal sikre det succesfulde onlinemedie yderligere fremgang.

”Målet er inden for de næste 18 måneder at lancere i minimum 10 markeder og lave en forretning, der er på størrelse med den forretning i USA, som det har taget seks år at skabe. Den forretning er 40 millioner unikke besøgende på månedlig basis,” sagde Jimmy Maymann i foråret i et interview med Mediawatch.

Ved siden af arbejdet for AOL og Huffington Post har Jimmy Maymann desuden investeret i en række iværksættervirksomheder som GameAnalytics og Movellas, der en digital platform for historiefortælling. Desuden har han siddet i bestyrelsen for virksomheden Polar Rose, hvis software til ansigtsgenkendelse blev solgt til Apple i 2010.

Læs interview med Jimmy Maymann i lørdagens Berlingske.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere