Del : SMS
Berlingske Business

Dansker i ny topstilling hos AOL

US-AOL-BUYS-HUF
Foto:

Jacob Lachmann rykker op i AOL-hierarkiet og bliver ny VP of Sales hos AOL Advertising. Jakob Stigler overtager Lachmanns tidligere nordiske direktørpost for goviral.

Artiklen fortsætter under annoncen

Der sker ting og sager på personalefronten i det oprindeligt danske onlinebureau goviral, som sidste år blev købt af mediegiganten AOL, i øjeblikket.

Det skriver markedsføring.dk 

En af stifterne, Jimmy Mayman, indtog for nylig hjørnekontoret i AOL-ejede i Huffington Post, og nu rykker Jacob Lachmann, der i en årrække stod i spidsen for goviral i Norden, også op i AOL-hierarkiet og bliver ny VP of Sales i AOL Advertising.com Group, International.

I den nye rolle vil Lachmann være ansvarlig for at videreudvikle det internationale salgsarbejde og ekspansionsstrategien for goviral og Advertising.com netværket. Det blev dannet i maj 2011, og det skal positionere AOL som global partner for udgivere, annoncører og bureauer.

Virksomhederne, der udgør AOL Advertising.com gruppen er Advertising.com, ADTECH, AOL On, goviral og Pictela.

Lachmann har brugt de sidste år som nordisk Managing Director hos goviral. Under hans lederskab, har den nordiske afdeling fordoblet omsætningen hvert år og åbnet to nye kontorer i henholdsvis Sverige og Norge. Lachmann har været involveret i flere internationale kampagner, inklusiv den seneste virale succes ”Ballerina Stunt” fra Volvo Trucks.

Før goviral, arbejdede Lachmann syv år i ledelsen hos det globale reklamenetværk Ad Pepper Media. Han er bl.a. også formand for SIME Denmark, som er den danske del af Nordeuropas største mediekonference med fokus på digitale løsninger.

- I takt med at flere og flere brands kæmper om forbrugernes opmærksomhed online, er annoncører konstant nødt til at udfordre måden at nå deres målgruppe på i et socialt, skaleret og ofte internationalt perspektiv, siger Jacob Lachmann.

Ifølge Rene Rechtman, som er international SVP hos AOL Advertising.com Group, International, så er den nordiske afdeling blevet væsentligt styrket under Lachmanns ledelse.

- I forbindelse med vores vækstplan for Advertising.com Group, har vi brug for et par erfarne hænder til at arbejde med vores lokale teams internationalt. Jacobs indsigt og kommercielle erfaring indenfor online media og branded video advertising vil være med til at drive vores dedikerede søgen efter værdiskabende løsninger til næste generations annoncører og brands, lyder det fra ham.

Stigler i spidsen herhjemme

Lachmann overtager rollen som ny international salgs VP for AOL Advertising.com øjeblikkeligt. Han bliver ansvarlig for samtlige salgsenheder med undtagelse af Nordamerika og Japan, og vil referere direkte til Rene Rechtman, SVP hos Advertising.com Group International.

Jakob Stigler overtager rollen som nordisk Managing Director for goviral og overtager arbejdet med at fortsætte goviral’s vækst i de nordiske markeder.

Stigler vil forestå driften af alle kontorer i regionen. Forud for stillingen som Managing Director har han arbejdet fire år hos goviral som Account Manager og senest Nordic Account Director. Peter Østrem fortsætter arbejdet som Nordisk Director for Advertising.com netværket i Norden.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere