Del : SMS
Berlingske Business

Dansk reklame hitter i Europa

christopher walken
Bestseller-brandet Jack & Jones Premium-kampagnen »Made From Cool«, der blandt andet består af en række reklamefilm med skuespilleren Christopher Walken i hovedrollen Foto:

Reklamefilm for Bestseller-brandet Jack & Jones Premium vækker opsigt og høster hæder i den europæiske reklamebranche. Senest blev det til to priser ved EM i reklame.

Artiklen fortsætter under annoncen

Bestseller-brandet Jack & Jones Premium-kampagnen »Made From Cool«, der blandt andet består af en række reklamefilm med skuespilleren Christopher Walken i hovedrollen som en skrædder med magiske evner, er på stort set alles læber i den danske reklamebranche i øjeblikket.

Og også udlandet har fået øjnene op for kampagnen, hvilket gav sig udslag i en imponerede prishøst, da der i sidste uge blev uddelt priser til årets bedste reklamekampagner ved Eurobest-festivalen, der bedst kan betegnes som EM i reklame.

Det danske reklamebureau &Co står bag kampagnen, produktionsselskabet Bacon CPH har tilpasset de kreative tanker filmformatet, og Martin Werner instrueret filmene, der udover over to Grand Prixer – det bedste, der kan opnås i filmkategorien - også hentede to gange guld mere hjem i kategorien Film.

Med andre ord blev fire af kampagnens reklamespot hædret ved Eurobest, og dermed følger den meget omtalte kampagnen op på succesen fra slutningen af november, hvor den løb med den fornemste pris i Film-kategorien ved den internationale prisuddeling Epica Awards.

I håndværkskategorien ved Eurobest, Film – Craft, tog de også godt for sig af retterne med 12 gange bronze, fem sølv og yderligere en af guld i underkategorien Casting.

Dansk Bacon er bedst

De mange priser gav sig udslag i, at danske Bacon stod øverst på podiet, da årets bedste europæiske produktionsselskab blev hædret med »The Eurobest Golden Palm«.

Flere andre danske bureauer og kampagner klarede sig også fornemt. Heriblandt en reklamefilm fra Han Kjøbenhavn udarbejdet i samarbejde med Spoiled Productions og DDB, som bl.a. blev belønnet med guld.

Robert/Boisen & Like-minded kunne ligesom McCann Copenhagen og Hello Monday også rejse hjem med priser i bagagen.

Det samme gælder to unge reklametalenter, som sikrede Danmark en flot tredjeplads i festivalens talentkonkurrence, Young Creatives Integrated Competition, for arbejdet »Share your world«. Det drejer sig om de to kreative Mads Haug­sted Rasmussen og Tammes Bernstein fra det internationale reklamebureau AKQA.


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere