Del : SMS
Berlingske Business

Dansk pizza-stunt hitter globalt

BRAZIL-PIZZA
Foto:

En anderledes energispare-kampagne fra Vestforbrænding i Glostrup og reklamebureauet Anew har vakt international opsigt. Det ansete Creativity Online har blandt andet valgt den ud til sin Adcritics Top 20-liste.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hvordan får man forbrugerne til at forstå, at de skal spare på varmen?

Og nej, svaret ”Man åbner selvfølgelig et pizzeria” er måske ikke lige det, der ligger først for, men det var ikke desto mindre det Vestforbrænding i Glostrup gjorde i midten af november.

Virksomheden ville teste, om man kunne ændre varmeforbruget blandt beboerne i Magleparken og Hedeparken i Ballerup ved at udlevere pizzaer som belønning, hvis de dels sparede på varmen og dels delte Vestforbrændings 8 spareråd på Facebook.

Til at gennemføre eksperimentet lånte man i en uge det lokale pizzeria i Hedegårdens indkøbscenter, og så blev der ellers bagt pizzaer til den helt store guldmedalje – mængden af pizzaer, der blev bagt og udleveret, svarende til beboernes varmebesparelse og interesse for de 8 varmeråd.

Herhjemme tog medier som TV2 Lorry, P4, Berlingske Tidende, dr.dk, MetroExpress fat i historien – og nu møder kampagnen også udenlands interesse. Blandt andet på det ansete amerikanske Advertising Age-site, creativity-online.com, hvor den er blevet udvalgt til “pick of the day” - og er røget direkte ind på Adcritics top 20.

Kreativ direktør Rune Degett fra reklamebureauet Anew, der står bag kampagnen, siger:

- Det har været et fedt projekt. Vi har skubbet noget lav-interesse op til noget højt involverende gennem den rigtige ide. Jeg håber at kampagnen kan inspirere til at kreativitet og teknologi kan løse mere end bare kommunikation.

Ud over at være blevet udvalgt af Creativity Online, er kampagnen også valgt ud til Googles Creative Sandbox.

Se film om projektet her:



 

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere