Del : SMS
Berlingske Business

Carlsberg bliver sponsor for engelsk fodboldliga

FBL-ENG-PR-MANCITY-QPR
Manchester City vandt Premier League sidste år. Frem over kommer vinderne formentlig til at fejre sejren med en Carlsberg. Foto:

Den danske bryggerigigant har store, globale forventninger til eksponeringen sammen med en af verdens bedste fodboldligaer, når Carlsberg frem til 2016 skal være sponsor for Premier League.

Artiklen fortsætter under annoncen
Agger, Torres, Rooney, Gerrard og alle de andre funklende fodboldstjerner i den fornemmeste engelske fodboldrække Premier League får frem over Carlsberg som sponsor.

Ølmærket, som længe er blevet brandet sammen med sport - og især fodbold - tager nu endnu et skridt i den retning og bliver sponsor for Premier League frem til sæsonen, der slutter i 2016. Det skriver Carlsberg i en pressemeddelelse: Carlsberg bliver "officiel ølsponsor", mens storbanken Barclays fortsat har rettighederne til liganavnet Barclays Premier League, der bliver transmitteret til TV-seere i hele verden.

"Vi ser det som en meget stor global ting. Men nu skal vi i gang med at finde ud af, hvordan vi skal bruge det i de enkelte lande," siger Carlsbergs kommunikationschef Jens Bekke til Ritzau Finans.

Nicklas Bendtner og sponsorater


Det britiske ølmarked har en stærk tilknytning til de britiske pubber - og sport på TV, så eksponeringen over for sportsfans er meget vigtig for bryggerierne. Heineken er i dag sponsor for Champions League, som Carlsberg tidligere har været involveret i. Det danske bryggeri har til gengæld siden 1988 været hovedsponsor for EM i fodbold, mens Budweiser skiltede med sit navne under VM i Tyskland. Nu styrker Carlsberg altså båndene til fodboldtilhængerne via sponsoratet af den engelske Premier League.

"Partnerskabet giver en unik række af rettigheder og muligheder for forbrugerne til at interagere med Carlsbergs brand. Blandt andet gennem gennem brug af Carlsbergs officielle status, logoer og billeder, adgang til kampe og arrangementer. Derudover også indhold på nettet og sociale medier," står der i pressemeddelelsen.

Carlsberg er velkendt blandt britiske fodboldfans, da man i forvejen har aftaler med klubber som Liverpool, Arsenal og Tottenham. Herhjemme er Carlsberg repræsenteret i FC København og OB, mens det i Tyskland gælder Hertha Berlin og begge de store Hamburg-klubber HSV og St. Pauli.

Den engelske fodboldrække er et kæmpe udstillingsvindue for sponsorer.  Sidste år besøgte over 13 millioner fans ligaens fodboldstadions. Derudover så TV-seere med i 212 lande verden over. Kampene fra ligaen kan modtages i 720 millioner hjem verden over, og det giver et potentielt  publikum på 4,7 milliarder mennesker, skriver Carlsberg i meddelelsen.

"Vi er ekstremt tilfredse med, at Carlsberg har valgt at investere i Premier League og blive ligaens officielle ølsponsor fra næste sæson. Premier League er kendt og har stor opmærksomhed i Storbritannien og internationalt, og det gør Carlsberg (...) til en exceptionel partner for os," siger direktør for Premier League Richard Scudamore i pressemeddelelsen.

Sportudstyrsbranchen er ikke i topform

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere