Del : SMS
Berlingske Business

Bureau frisker d’Angleterre op

angleterre_business
Foto:

Når det københavnske luksushotel d’Angleterre atter slår dørene efter en omfattende renovering i maj, bliver det med nyt logo og visuel identitet, som design- og brandingbureauet Kontrapunkt står bag.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det københavnske luksushotel d'Angleterre, som har været lukket grundet en større renovering, slår atter dørerne op i maj, og det bliver akkompagnement af en ny visuel identitet, der markerer en milepæl for d'Angleterre.

Den nye identitet og logo skal vise d'Angleterre ”fra en ny, men samtidig historisk velkendt side”, lyder det fra design- og brandingbureauet Kontrapunkt, det står bag.

Det betyder bl.a., at ”Hotel” er ikke længere en del af navnet, fordi d'Angleterre er meget mere end et hotel, hvilket skal understrege ambitionen om atter at blive et knudepunkt, et mødested og en kulturel højborg i hjertet af København.

Derfor undergår hotellet i øjeblikket en større forvandling og relanceres i klassisk stil, der afspejler dets historie som et af verdens første luksushoteller.

- Renoveringen puster nyt liv i de gamle sale, så en opdateret visuel identitet var på sin plads, siger Brand Manager på d’Angleterre, Lars Svensson, og fortsætter: ”Kontrapunkt har formået at løfte os ind i en ny tidsalder ved at udfordre, hvad et nyt d'Angleterre er, hvem vi er der for, og hvordan vi kan række ud mod byen igen. Den nye identitet kommunikerer derfor langt mere klart, hvad d'Angleterre står for i dag.”

Inspiration i den historiske arv

d'Angleterre huser jævnligt internationale begivenheder, og de bonede gulve betrædes af store personligheder, men man skal ikke ret langt tilbage i historien, før d'Angleterre også var et storby-hotspot på en lørdag aften.

Da sprang champagne-propperne lystigt i baren ”Guldkuren”, og natten blev danset ind til musik fra live-orkestret i hotellet midt på Kongens Nytorv. Den nye profil skulle derfor kunne rumme både livsnydelsen, storbyens puls og den udsøgte oplevelse af privatlivets fred, som hotellet også står for.

Senior Projektleder hos Kontrapunkt, Katrine Goldstein, forklarer opgaven som en balancegang.

- d'Angleterre har en ikonisk status som et symbol på eventyr, nydelse og overdådighed. Det er et sted med liv, et ”grand palais” midt i byen, hvor der samtidig er plads til en helt unik følelse af diskretion og privatliv. Det har været en balance at indramme præcis den identitet, der kan indeholde begge dele, siger hun.

En prestigeopgave

Den nye identitet indeholder bl.a. et mere enkelt logo og en grafisk profil med et moderne og luksuspræget farvehieraki, som skal guide de besøgende gennem hotellets mange services og oplevelser. Centralt for profilen er den gennemgående brug af elementer fra det Gramske våbenskjold, som nogle sikkert vil genkende fra udsmykningerne i d'Angleterres sale.

Kontrapunkt beskriver arbejdet med luksushotellet som en drømmeopgave, der ikke kommer hver dag. Da Kontrapunkt tidligt på sommeren vandt opgaven foran en række andre design- og reklamebureauer, stod det klart, at det var en kæmpe mulighed for at løfte d'Angleterre til nye højder og ind i en ny tidsalder.

- d'Angleterre er et stykke dansk kulturhistorie, og det skal det også være i fremtiden. Vi er stolte af at kunne markere denne milepæl sammen med dem, og vi har virkelig nydt opgaven, slutter Katrine Goldstein.

Du kan se det nye - og det gamle - d'Angleterre-logo i toppen af denne artikel. Den nye visuelle identitet bliver først afsløret senere.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere