Del : SMS
Berlingske Business

Brøndby-sponsorer: Hellere fokus på spillerne end på jakkesættene

adwd
Brøndby IFs træner Thomas Frank annoncerer sin afgang som træner for Brøndby, onsdag d. 9. marts 2016 på Brøndby Stadion. Pressemøde med Jan Bech Andersen og Troels Bech. Foto:

To af Brøndbys storsponsorer ærgrer sig over ny ballade i toppen af den børsnoterede sportsklub. Men de regner ikke med at det får store konsekvenser.

Artiklen fortsætter under annoncen

Dårlig omtale er bedre end ingen omtale. Nogenlunde sådan lyder konklusionen fra Brøndby IF's hovedsponsor, bettingfirmaet Bet25.dk, oven på det omfattende ledelseskaos i den børsnoterede fodboldklub onsdag.

»Det er ikke ret mange onsdagsmorgener, at vi har fået så megen eksponering. Det er sagt lidt i spøg, men der er da lidt sandhed i Simon Spies' gamle mundheld om at dårlig omtale er bedre end ingen specielt, når man er et nyt brand som vi er, hvor eksponering er afgørende,« siger Holger Kristiansen, der er adm. direktør i Bet25.dk, hvis logo står på maven af Brøndspillernes trøjer.

Spillerforeningen og Divisionsforeningen i Forligsinstitutionen

Brøndby IF er kastet ud i endnu en ledelseskrise efter at bestyrelsesformand og storaktionær Jan Bech Andersen anonymt kritiserede cheftræner og den tidligere sportsdirektør Per Rud i et fanforum på nettet. Onsdag fulgte så en fyring af den adm. direktør Søren Vadmand, en opsigelse fra cheftræner Thomas Frank og et årsregnskab med endnu et milliontab på bundlinjen.

Holger Kristiansen ville hellere have omtalen på bagrund af kampene på fodboldbanen end kampene i Brøndbys bestyrelseslokale.

»Det er klart, at jeg hellere ville have fokus på fodboldspillerne end på jakkesættene, det er jo på fodboldtrøjerne mit logo står. Jeg vil da hellere have en Agger-lancering end at der er ballade på de indre linjer. Men vi er her mere på grund af fansene end på grund af Søren Vadmand og Thomas Frank. Det er fansenes opbakning,  der er vigtig for mig, hvis de vendte klubben ryggen ville jeg være mere bekymret,« siger Holger Kristiansen.

Medier: Brøndby-formand i hårdt angreb på Frank og Rud Brønd

I Arbejdernes Landsbank, der også er storsponsor med logo på ryggen af Brøndbytrøjerne, er marketingdirektør Peter Froulund lidt mere afdæmpet. Men han er ærgerlig over balladen på de indre linjer i fodboldklubben.

»Jeg er sikker på, at de løser udfordringerne. Men vi kan bedst lide, når overskrifterne handler om fodbold og gode resultater i Brøndby og ikke det her. Der er ikke nogen virksomheder, der synes at et scenarie som det her er ønskværdigt, men meget mere end det har jeg ikke lyst til at sige,« siger Peter Froulund, der gik ind som sponsor i 2014, da klubben igen drømte om en storhedstid efter at der var kommet flere store profiler til klubben og efter at Jan Bech Andersen i 2013 havde skudt 108 mio. kr. i klubben.

2009

Sponsorekspert Thomas Badura, ejer af og direktør i konsulentfirmaet Sponsorpeople, der rådgiver virksomheder om sponsorater i sportens verden, tror ikke umiddelbart at balladen i Brøndby koster sponsorer.

»På den korte bane er det selvfølgelig ærgerligt, der er uro, men det er de sportslige resultater, der vejer tungt, og det partnerskab som sponsorerne har med Brøndby som er vigtigst. Hvis det kræver nogle ændringer i ledelsen og det kommercielle setup der er i Brøndby, så er det forhåbentlig noget, der kan komme sponsorerne til gode fremadrettet,« siger Thomas Badura.

Brøndby IF opjusterer i rødt regnskab

Det er dog vigtigt at også sponsorerne informeres løbende i den kritiske situation, Brøndby nu igen har bragt sig selv i.

»Det er vigtigt, at man ikke glemmer sponsorerne. Det er vigtigt, at man fastholder en tæt kontakt til sponsorerne og informerer dem om, hvad der sker. Det er immervæk en anseelig investering for de fleste, og det er derfor vigtigt, at de ikke bliver glemt i en sådan en situation,« siger Badura.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere