Del : SMS
Berlingske Business

Bloggigant opkøber konkurrent

Bloggg_Business
Henrik Akselbo (til højre), adm. direktør og partner i Bloggers Delight, køber blogkonkurrenten Looklab, som blandt andre Kasper Nagel Nielsen (til venstre) har været med til at stifte. Samtidig går Henrik Akselbo på jagt efter flere opkøb. Foto:

Landets største blognetværk Bloggers Delight køber det næststørste Looklab og sigter nu mod udlandet efter flere opkøb.

Artiklen fortsætter under annoncen
Efter længere tids forhandlinger er det nu en realitet, at landets to største blognetværk kommer under samme ejerskab. Således har selskabet bag landets største blognetværk, Bloggers Delight, købt konkurrenten Looklab, der står bag en række mode- og livstilsblogs.

Ingen af parterne vil oplyse, hvad prisen har været, men Henrik Akselbo, adm. direktør og partner i Bloggers Delight, er glad for handlen, som han ser store synergier i.

»Selvom der er tale om et lille selskab, kan man godt sige, at der er tale om den foreløbigt største handel i den danske blogosfære. Vi overtager et stærkt brand, der har brugt rigtigt mange ressourcer på at etablere og differentiere sig, så derfor er det en investering, vi ser meget frem til at pleje og styrke i Bloggers Delight-regi. Der er mange synergier at arbejde med,« siger han.

Looklab har ledt efter en køber, siden stifterne af selskabet bag besluttede at fokusere på andre områder end modeblogs.

»Vi har været i dialog med flere potentielle købere i Danmark, hvor Bloggers Delight dog var den mest oplagte. Det er en ung, dynamisk og innovativ virksomhed med en god organisation, der kan sikre den rette videreudvikling af Looklab - ikke blot i Danmark, men i hele Skandinavien. Samtidigt har vi som selskab kigget nøje på, hvordan vi ser vores kerneforretning og fokusområder fremover, og deri indgår modeblogs ikke længere,« siger Claus Bek Nielsen, der er medstifter af Looklab.

Daniel Nicolajsen


Bloggers Delight består af flere end 30.000 standard blogs og 150 premium blogs, der tilsammen har ti mio. sidevisninger om måneden fordelt på 600.000 unikke læsere. Opkøbet af Looklab er blot det første af flere opkøb, siger Henrik Akselbo, der nu sigter mod udlandet.

»Vi skal være for blogs, hvad Aller og Egmont er for konventionelle medier, og det kommer vi kun ved at sigte på udlandet. Looklab bliver bestemt ikke det sidste opkøb, og for branchen overordnet tror jeg, at dette kun er starten på en større konsolideringsbølge, vi kommer til at se indenfor de næste par år,« siger han.

Han tilføjer, at interessen for markedet er støt stigende fra hele medieverden, da mange yngre medieforbrugere finder inspiration inden for bolig, mode og gastronomi på blogs, og dermed har blogs ifølge Henrik Akselbo til en vis grad overtaget magasinernes rolle.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere