Del : SMS
Berlingske Business

Berømt slogan får comeback

fakta
Foto:

Faktas »Det ta’r kun 5 minutter«-slogan vender nu tilbage for en stund i en stribe reklamefilm. Republica eksekverer.

Artiklen fortsætter under annoncen

UncleGreys berømte kampagne-slogan »Det ta'r kun 5 minutter« vender nu tilbage i Fakta i en periode. Dog nu med en anden tilføjelse: »Men vi vil så gerne ha', du køber lidt mere«. Det skriver Markedsføring.dk

Det sker i en stribe nye reklamefilm, der fra 1. januar vises på alle kommericielle danske tv-kanaler, lyder det i en pressemeddelelse.

- Fakta er midt i en forandring, hvor vi er i gang med at skabe fremtidens discountbutik. Mens vi arbejder på det helt nye, udsender vi en slags »greatest hits«, hvor vi med selvironien forhåbentlig kan glæde vores kunder, lyder det fra kædedirektør Niels Karstensen i meddelelsen.

pix-netto

Samtidig er hele kædens markedsføring frisket op, så tilbudsavisen og online medierne er blevet lidt enklere og lidt frækkere. Det samme er udtrykket i butikkerne, hvor man fra begyndelsen af det nye år eksempelvis kan opleve et skilt med teksten: »Lynkasse: Max 1000 varer«.

Den nye markedsføring vil også gøre det mere tydeligt, hvordan Fakta adskiller sig fra de andre discountkæder: At man kan opspare point på sit Coop-kort, at man som eneste kæde sælger den miljø og allergivenlige serie Minirisk, og at man i over 100 butikker kan hente sine pakker i de opstillede Pakkebokse.

Den nye kampagne er skabt af reklamebureauet Republica.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere