Del : SMS
Berlingske Business

Berlingske Media henter ny topchef hos Føtex

MAix_010216_Business
»Jeg er stolt over, at bestyrelsen har valgt mig til at stå i spidsen for Danmarks ældste mediehus og dermed for medier, der står bag en stor del af den danske nyhedsformidling og bidrager til den demokratiske debat,« siger Berlingske Medias nye topchef Mette Maix. Foto:

Mette Maix skal med sine stærke kompetencer inden for branding, kundeadfærd og forandringsprocesser fortsætte Berlingske Medias transformation. Sammen med Bjarne Munck vil hun udgøre Berlingske Medias nye direktion.

Artiklen fortsætter under annoncen

Berlingske Medias nye administrerende direktør er fundet. Bestyrelsen har ansat Mette Maix, som kommer fra en stilling som direktør for Føtex, hvor hun har stået i spidsen for en ambitiøs udvikling af forretningen og dens brand.

»Efter en god proces med et stærkt kandidatfelt er valget faldet på en stærkt kundeorienteret profil. Mette Maix har arbejdet i en branche, der er i hastig forandring, og har stor erfaring med branding, kundeadfærd og transformation af virksomheder, og hun har i sine tidligere stillinger demonstreret stærke ledelseskompetencer,« siger Berlingske Medias bestyrelsesformand Kim Graven-Nielsen.

Myndigheder siger god for salg af Berlingske

Berlingske Media er i gang med en fornyelse af kerneforretningen Berlingske, BT og Weekendavisen, som skal gøre de tre brands mere relevante for kunderne og positionere dem stærkere i markedet. Det arbejde glæder Mette Maix sig til at lede:

»Jeg er stolt over, at bestyrelsen har valgt mig til at stå i spidsen for Danmarks ældste mediehus og dermed for medier, der står bag en stor del af den danske nyhedsformidling og bidrager til den demokratiske debat,« siger Mette Maix.

»Arbejdet med udvikling af brands i et marked, der ændrer sig rivende hurtigt, og hvor det er helt afgørende at forstå kunderne og deres behov, har drevet  mit professionelle liv, og derfor glæder jeg mig meget til, sammen med medarbejderne i huset, at tage fat på den videre udvikling af virksomheden og styrke vores mediers position i markedet,« siger Mette Maix.

JP/Børsen

Siden 30. oktober har Bjarne Munck været fungerende administrerende direktør, mens bestyrelsen ledte efter en ny topchef. Han kommer også fremover til at spille en nøglerolle i Berlingske Media og tiltræder en nyoprettet stilling som driftsdirektør. Sammen med Mette Maix vil han fremover udgøre virksomhedens direktion.

»Det har været et travlt halvår, hvor Bjarne Munck med stor succes har sat et nyt hold og startet første fase i Berlingske Medias transformation. Jeg er overbevist om, at med det stærke lederskab og operationelle fokus Bjarne har vist, kombineret med Mettes ledelseserfaring og kompetencer, har virksomheden det bedste team til at løse opgaven,« siger bestyrelsesformand Kim Graven-Nielsen.

Mette Maix har første arbejdsdag 8. februar.

morten

TV: INTERVIEW MED METTE MAIX FRA JUNI 2015 OM AT HAVE ET TOPJOB.

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere