Del : SMS
Berlingske Business

Apple-reklame mobbes igen

WhiteApples
Foto: HTC reklamefilm

Smartphoneproducenten HTC er i luften med deres helt egen version af Apples berømte reklamefilm »1984«, hvor Apple mobbede IBM og deres fantasiløse brugere. Denne gang er det Apple-brugerne, der beskrives som kloner.

Artiklen fortsætter under annoncen

Er der noget, de store spillere på it- og elektronikscenen elsker at bruge marketingkroner på, så er det at drille hinanden. Det skriver markedsforing.dk

I de senere år er det især gået ud over elektronikgiganten Apple, der er blevet reklamemobbet af bl.a. Samsung, Carlsberg og IKEA.

Og nu sker det igen. Denne gang er det smartphoneproducenten HTC, som gør grin med Apple i et spot, der endda spiller på Apples eget berømte drilleri af IBM i reklamefilmen ”1984” instrueret af Ridley Scott.

Her udstilles brugere af IBM-brugere som hjernevaskede, grå og ufri, og det er nøjagtig det samme i den nye HTC-film. Bare med omvendt fortegn.

Se HTC filmen her.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere