Berlingske Business

Anklage: Arla-reklamer vildleder

arla
Arla - Brabrand - Bestilt BM Foto:

Forbrugerrådet og Danmarks Naturfredningsforening er efter Arlas ”Tættere på naturen”-reklamer. ”Arlas konventionelle produkter er ikke i balance med naturen”.

Artiklen fortsætter under annoncen
Arlas ”Tættere på naturen”-kampagne blev i går anmeldt til fødevaremyndighederne for vildledende markedsføring. Bag anklagen står Forbrugerrådet og Danmarks Naturfredningsforening.

- Vi har valgt at anmelde Arla for deres kampagne, fordi den er misvisende og vildledende. Forbrugerne får et helt forkert indtryk af moderne fødevareproduktion. Det idylliserede billede, som bliver brugt i de små tv-spots, har intet at gøre med de metoder, der bliver benyttet hos de fleste konventionelle danske landmænd og i forædlingsprocessen, siger Forbrugerrådets formand, Camilla Hersom til fpn.dk om reklamerne for de ikke-økologiske produkter Kærgaarden, Yoggi Yoghurt, Buko-ost, Karolines madlavningsfløde og Creme Fraiche.

pix-arla

Direktør i Danmarks Naturfredningsforening, René La Cour Sell siger til fpn.dk:

- Vi vil rigtig gerne bakke om de økologiske landmænd, der faktisk gør en indsats for natur og miljø - for gode forhold for husdyr og for at undgå brug af sprøjtegift. Arla giver indtryk af, at disse konventionelle produkter er produceret i balance med naturen. Det er misvisende, siger han.

Hos Arla Foods er global marketingdirektør, Anne With Damgaard uenig.

- Vores intension med hele kampagnen er, at vi gerne vil vise, at vi som virksomhed har respekt for naturen, og vi tænker naturen ind i hele produktionskæden, siger hun.

I Danmark kører Arla i øvrigt en reklamefilm for den ikke-økologiske mælk ”Lærkevang”. Mens den samme film på det hollandske marked bliver brugt til en reklame for en økologisk mælk.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen