Berlingske Business
LIVE
17:20 Aktier: Mærsk trak stigning i land efter oliesalg

Allers topchef gennem 15 år fratræder på grund af uenigheder

Torsdag -  Aller
Efter 15 år på posten fratræder Aller Medias topchef, Pål Thore Krosby på grund af uenigheder om ny strategi. Han afløses af Lars Sander Matjeka. Foto:

Efter 15 år på posten fratræder Aller Medias topchef, Pål Thore Krosby, på grund af uenigheder om ny strategi. Han afløses af Lars Sander Matjeka.

Aller Medias topchef, Pål Thore Krosby, fratræder sin post efter 15 år. Det sker på baggrund af en ny strategi, der betyder, at Aller Holding i samarbejde med Aller Media har valgt at flytte Aller Medias rejseforrretning - Aller Leisure - ind under Aller Holding.

»Når jeg nu har et anderledes perspektiv på fremtiden end den deling af selskaberne, der ønskes, tænker jeg, at det er et godt tidspunkt at give stafetten videre. Jeg er dog stolt over at have tilført koncernen en rejseforretning, der er vokset så stor i Danmark og Norden, at den løftes op i Aller Holding,« siger Pål Thore Krosby i en pressemeddelelse og tilføjer:

»Aller Media er i min tid kommet rigtig langt i tranformationen fra at være en traditionel ugebladsvirksomhed til et innovativt mediehus med tilhørende mediemarketingvirksomhed samt rejseforretning. SAFARI-strategien har vist sig at være valid og med et tydeligt fremtidsbillede, og alle områder er kendetegnet ved dygtige ledere og en stærk organisation.«

07BUSP-l-Thore-163900.jpg

Aller skriver i pressemeddelelsen, at den ændrede forretningsstruktur skyldes et ønske om at sikre en klar profil af koncernens rejseforretning uafhængigt af koncernens medieforretning.

Aller Medias rejseforretning omfatter blandt andet rejsebureauerne Nyhavn Rejser, Kulturrejser, Nilles Rejser samt Beach Tours.

Pål Thore Krosby har overlevet de turbulente år i Aller-koncernen, der blandt andet betød, at den tidligere chefredaktør for Se og Hør, Henrik Qvortrup, måtte tage sin afsked med mediehuset.

Se og Hør fik fortrolige oplysninger om 135 kendte Afhøring

Den nu tidligere topchef for koncernen har været med til at implementere rejseforretningen Aller Leisure, der havde til hensigt økonomisk at kompensere for den pressede mediebranche. Den nye strategi betyder, at Aller Leisure bliver udskillet fra Aller Media, hvor Pål Thore Krosby var direktør. Rejseforretningen skal være en selvstændig forretningsenhed ejet direkte af Aller Holding, der er bestyret af selve Aller-slægten med Erik Aller, Bettina Aller og Katinka Aller ved roret, og det er denne beslutning, som Pål Thore Krosby er uenig i.

Selvom den 53-årige tidligere topchef er færdig hos Aller, er han klar til at bestride en anden toppost i fremtiden.

»Det har været en fantastisk rejse med Aller, og det har været et privilegium at få lov til at stå i spidsen for at udvikle og fremtidssikre en så traditionsrig og ikonisk dansk virksomhed. Jeg har haft gode og loyale ejere med tro på det, jeg har villet, dygtige medarbejdere og arbejdet med mange spændende og udviklende udfordringer. Det er derfor vemodigt at slutte, selvom det samlet set er den rigtige beslutning, og jeg er klar til et nyt job som topchef, måske fortsat i Danmark,« siger han i pressemeddelelsen.

07INDAller-indroemmer-Se-og.jpg

44-årige Lars Sander Matjeka afløser Pål Thore Krosby som direktør for Aller Media. Han kommer fra en stilling som administrerende direktør for Datagraf Communications, der er datterselskab under Aller Media.

 

 

 

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen