Del : SMS
Berlingske Business

Airbnb undskylder for passiv-aggressiv reklame

air
»Intentionen var at vise skattebetalingen fra vores værter og gæster, der betaler godt 1 mio. dollar i hotelskat om måneden. Det var den forkerte tone, og vi undskylder til alle, der føler sig stødte«, skriver Airbnb. PR-foto.

Airbnbs passiv-aggressive humoristiske forslag til, hvad selskabets skattebetaling kunne bruges til, gav bagslag, og nu undskylder selskabet for reklamekampagnen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver The Guardian.

Reklamerne, der har været sat op på billboards og busstoppesteder i San Francisco, opfordrer myndighederne til at bruge den hotelskat, som Airbnb og selskabets brugere betaler, fornuftigt - blandt andet på burritos, rulletrapper til San Franciscos bakker og genopfyldning af parkometre.

airbnb

Kampagnen har mødt en del kritik på sociale medier fra brugere, der heller ikke har kunnet se det sjove i opfordringerne til at bruge de knap 12 mio. dollar, som Airbnb betaler i hotelskat, på cykelstier, plantning af træer, kunst i skolerne eller længere åbningstider på bibliotekerne.

- Intentionen var at vise skattebetalingen fra vores værter og gæster, der betaler godt 1 mio. dollar i hotelskat om måneden. Det var den forkerte tone, og vi undskylder til alle, der føler sig stødte, skriver Airbnb ifølge The Guardian.

AIRBNB

Reklamerne kommer kort før et valg i San Francisco i november, hvor et forslag lægger op til at regulere lejeboliger hårdere, hvilket vil gøre livet sværere for Airbnb og reducere bidraget til hotelskatten.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere