Del : SMS
Berlingske Business

14 brands i ét hug

fsgft
Foto: Jakob Vallentin, Thomas Thorstholm og Simon Wooller arbejder sammen for at markedsføre MBG Groups 14 brands.

The Orbit Agency har fået 14 brands på kundelisten – på en gang. Det er MBG Group, der indleder en nordisk brand offensiv for sine drikkevarer. Disse brands er relativt ukendte i Danmark, men det bliver de ikke ved med at være.

Artiklen fortsætter under annoncen

MBG Group, der distribuerer en lang række drikkevare-brands i mere end 58 lande, har indledt et samarbejde med The Orbit Agency om koncernens nordiske satsning, skriver Markedsføring.dk

MBG er ikke et brand danskere kender til. Men deres distribution genererer mere end 200 millioner euro og betyder at mere end en million hektoliter bliver drukket årligt.

Den nordiske lancering ledes af Jakob Vallentin, tidligere europæisk eksport manager fra Hans Just Group.

– Middelklassens vækst de næste 35 år vil betyde en kamp om opmærksomhed på de fleste markeder. Virksomhederne med de store marketing budgetter vil sandsynligvis tiltrække forbrugerne og dermed øge deres markedsandel næsten uanset deres produkters kvalitet.

– De mindre virksomheder derimod, vil opleve, at deres andel af markedet følger deres share of voice. Og som et resultat, er de nødt til at finde nye måder til at distancere sig fra de store brands, fortæller Jakob Vallentin, CEO, MBG Nordic.

fadøl

MBG Nordic vil maksimere antallet af kanaler, hvor kunden engagerer og forbinder sig med brands og deres produkter.  Det kræver en løbende optimering på tværs af platforme og segmenter.

Simon Wooller, kreativ direktør i The Orbit Agency forklarer:

– MBG Nordic arbejder mere forbrugerrettet end de traditionelle udbydere. Det betyder flere kunde-interaktioner med især slutbrugerne. En øget interaktion kræver en anden og mindre aggressiv tilgang. Vi sælger ikke produkter, vi skaber relationer. Og det vil vi gøre med storytelling, på både produkt og brand-level.

Jakob Vallentin er allerede utålmodig.

– Alt for mange brands lader produkt-, POS og brand-manualer mv. stå i vejen for deres egen adgang til markedet. Hullet i markedet er dér, hvor brands agerer på forbrugernes vilkår, i stedet for at følge gamle normer og mønstre. Hos MBG Nordic leder vi hverken efter lave prispunkter eller mængde. Vi søger innovation og identificerer potentiale.

I forbindelse med ny spareplan skærer Carlsberg 2000 stillinger

The Orbit Agency og MBG Nordic har vist sig at være et godt match, lyder det:

– Vi oplever, at vi i stigende grad bliver kontaktet i forbindelse med innovations-projekter.  Værdien af at kunne håndgribeliggøre en potentiel efterspørgsel, kommer endnu tydeligere til sin ret i de sammenhænge, siger Thomas Thorstholm, The Orbit Agency.

– Samtidig øges nødvendigheden af at kunne gøre det med et kort tidsforbrug og til en tilgængelig økonomi. Derfor bliver vores Echo-effekt-tilgang og dermed vores bureau relevant i flere sammenhænge end "bare" reklame, slutter Thorsholm.

Fakta

MBG-brands, der nærmer sig en nordisk lancering, er bl.a.:
Scavi & Ray • Effect • Dos Mas • Ganic • John's • Meyers Bitter • Goldberg • Sears • Cazcabel • AquaGym • Frutinio.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere