Del : SMS
Berlingske Business

Urteprodukter sælger som vinden blæser

Der blev i 2011 solgt for 436 millioner kroner urteprodukter i Danmark. Det var et fald på 1 procent i forhold til året før. Prognosen viser, at markedet for urteprodukter i Danmark går en usikker tid i møde.

Cadbury Stimorol har med deres Halls tabletter en dominerende markedsandel på 14 procent, men Axellus, der producerer blandt andet Futura og Gerimax lige i hælene med 12,3 procent. Men generelt er markedet præget af mange små aktører

Se Euromonitors analyse af Urteprodukter i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.

Markedsrapporten bygger på informationer fra følgende virksomheder:

Anjo A/S, Arkopharma SA, Laboratoires Pharmaceutiques, Axellus A/S, Bioforce Danmark A/S, Biona A/S, Boehringer Ingelheim Danmark A/S, Cadbury Stimorol Danmark A/S, Cederroth A/S, Dansk Farmaceutisk Industri A/S, Ferrosan A/S, Jemo-Pharm A/S, Leaf Denmark, Matas A/S, Meda A/S, Medica Clinical Nord A/S, Mezina A/S, Natupharma A/S, Natur Drogeriet A/S, Nu Skin Scandinavia AS, Nycomed Danmark A/S, Pharma Nord ApS, Pharma-Vinci A/S, PharmaGreen Aps, Procter & Gamble Sverige AB, Recip AB, Sano-Pharm A/S, Schering-Plough A/S og Valora Trade Denmark A/S.


Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere