Del : SMS
Premium

Salget af strygejern falder fortsat

TIL BT 8-8F SHOPPING FØR FORÅRSRENGØRING
Foto:

Siden 2006 er salget af strygejern faldt kontinuerligt, men stigende priser holder omsætningen oppe. Philips dominere fortsat markedet. Se resultaterne for markedet i 2011 og prognoserne for de næste fem år.

Salget af strygejern faldt kontinuerligt siden 2006 og i 2008 led omsætningen et knæk. Men højere salgspriser har fået salget til at stige med 2 procent målt i kroner i 2011.

Philips er den dominerende aktør med en markedsandel på over 35 procent, efterfulgt af  SEB Group, som laver Rowenta og Tefal, samt BSH Hvidevarer, som laver Bosch og Siemens. Procter & Gamble og OBH Nordica har mindre andele.

Se Euromonitors analyse af strygejern i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.


Køb adgang til denne artikel

Styksalg 99 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere