Del : SMS
Premium

Salget af køleskabe falder

køleskab

Salget af køleskabe og frysere har været nedadgående siden 2006 og tendensen fortsætter i 2011. Prognoser viser, at tendensen vil fortsætte frem til 2016.


Siden 2006 er der år for år blevet solgt færre køleskabe og frysere i Danmark. Den økonomiske ustabilitet og det faldende forbrug er blandt hovedforklaringerne og tendensen forventes af falde de næste fire år.

Electrolux er den dominerende aktør med en markedsandel på næsten 25 procent, med BSH Hvidevarer (Bosch og Siemens) og Whirlpool lige i hælene, mens IKEA er det hurtigst voksende brand.

Se Euromonitors analyse af markedet for køleskabe og frysere i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.



Køb adgang til denne artikel

Styksalg 99 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere