Del : SMS
Berlingske Business

Salget af badesæbe stiger

Efter et fald i 2008 og 2009 er omsætningen af badesæbe til karbad og brusebad nået det hidtil højeste niveau. 476 millioner kroner brugte danskerne på sæbe til hår og krop i 2011, hvilket var en stigning på 2 procent i forhold til året før. Den største vækst var i salget af badesæbe (karbad). Her steg omsætningen med fem procent.

Markedet er domineret af fem store aktører: Blumøller, Unilever Danmark, Colgate-Palmolive, Matas og Beiersdorf, som tilsammen har over 70 procent af markedet. Blumøller, som blandt andet producerer Neutral og Sanex er den største aktør med en markedsandel på 21 procent.

Se Euromonitors markedsanalyse af sæbe til karbad og brusebad i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.

Markedsrapporten bygger blandt andet på oplysninger om følgende virksomheder:

Actavis Nordic A/S, Beiersdorf A/S, Blumøller A/S, Cederroth A/S, Clarins SA, Colgate-Palmolive A/S, Coop Danmark A/S, Dansk Kosmetik Salg A/S, Dansk Supermarked A/S, Doetsch Grether & Cie AG, GlaxoSmithKline Consumer HealthCare A/S, L'Oréal Luxury Products A/S, Matas A/S, Natural Cosmetics A/S, Oriflame International ApS, Other Private Label, Pharma-Vinci A/S, Procter & Gamble Danmark A/S, PZ Cussons Plc, SCA Hygiene Products A/S, Seasalt Fanø ApS, SuperGros A/S, The Body Shop BS Danmark A/S, Tjellesen A/S, E, Unicare A/S, Unilever Danmark A/S, We-Ha Kosmetik Werner Petersen A/S og Yves Rocher SA.

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere