Del : SMS

Salget af badesæbe stiger

Bad
Foto:

Omsætningen steg med 2 procent i 2011 og ligger nu over det hidtil højeste niveau inden finanskrisen. Se Euromonitors markedsanalyse af sæbe til karbad og brusebad i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.

Efter et fald i 2008 og 2009 er omsætningen af badesæbe til karbad og brusebad nået det hidtil højeste niveau. 476 millioner kroner brugte danskerne på sæbe til hår og krop i 2011, hvilket var en stigning på 2 procent i forhold til året før. Den største vækst var i salget af badesæbe (karbad). Her steg omsætningen med fem procent.

Markedet er domineret af fem store aktører: Blumøller, Unilever Danmark, Colgate-Palmolive, Matas og Beiersdorf, som tilsammen har over 70 procent af markedet. Blumøller, som blandt andet producerer Neutral og Sanex er den største aktør med en markedsandel på 21 procent.

Se Euromonitors markedsanalyse af sæbe til karbad og brusebad i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.

Markedsrapporten bygger blandt andet på oplysninger om følgende virksomheder:

Actavis Nordic A/S, Beiersdorf A/S, Blumøller A/S, Cederroth A/S, Clarins SA, Colgate-Palmolive A/S, Coop Danmark A/S, Dansk Kosmetik Salg A/S, Dansk Supermarked A/S, Doetsch Grether & Cie AG, GlaxoSmithKline Consumer HealthCare A/S, L'Oréal Luxury Products A/S, Matas A/S, Natural Cosmetics A/S, Oriflame International ApS, Other Private Label, Pharma-Vinci A/S, Procter & Gamble Danmark A/S, PZ Cussons Plc, SCA Hygiene Products A/S, Seasalt Fanø ApS, SuperGros A/S, The Body Shop BS Danmark A/S, Tjellesen A/S, E, Unicare A/S, Unilever Danmark A/S, We-Ha Kosmetik Werner Petersen A/S og Yves Rocher SA.

11 Køb adgang til denne artikel
Styksalg 298 kr.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM
s

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Interview med Koncernchef, Thomas Honoré, ColumbusVi støder alle på det i vores arbejde. Forretningsprocesser, der ikke helt fungerer, er kedelige eller er omstændige, men ikke desto mindre nødvendige...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere