Del : SMS
Premium

"Ready to drink"-kaffe er blevet populært

Starbucks
Foto:

Der er sket en eksplosiv vækst i salget af færdiglavet iskaffe ført an af Starbucks. Alene i 2011 steg salget med 16 procent. Prognoser viser et lovende marked med få aktører.

Det er endnu et begrænset marked med en omsætning på blot 52 millioner, men for blot fem år siden, blev der blot omsat for 32 millioner kroner "ready-to-drink"-kaffe også kaldet RTD-kaffe. Alene i 2011 steg omsætningen med 16 procent. Forklaringerne er blandt andet, at danskerne simpelthen drikker mere og at priserne samtidig er steget. Der blev i 2011 solgt 12 procent mere RTD-kaffe end året før båret af Starbucks indtog på markedet. Starbuck er i dag den dominerende aktør med en markedsandel på 39 procent, mens Emmi Frischprodukte med 28 procent og Cocio Chokolademælk med 20 procent følger efter. Mindre aktører udgør de sidste 13 procent.

Rapporten bygger blandt andet på informationer fra Cocio Chocolademælk A/S, Emmi Frischprodukte AG og Starbucks Corp Starbucks.

Se Euromonitors analyse af færdig-kaffe i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.



Køb adgang til denne artikel

Styksalg 298 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere