Del : SMS
Berlingske Business

"Ready to drink"-kaffe er blevet populært

Det er endnu et begrænset marked med en omsætning på blot 52 millioner, men for blot fem år siden, blev der blot omsat for 32 millioner kroner "ready-to-drink"-kaffe også kaldet RTD-kaffe. Alene i 2011 steg omsætningen med 16 procent. Forklaringerne er blandt andet, at danskerne simpelthen drikker mere og at priserne samtidig er steget. Der blev i 2011 solgt 12 procent mere RTD-kaffe end året før båret af Starbucks indtog på markedet. Starbuck er i dag den dominerende aktør med en markedsandel på 39 procent, mens Emmi Frischprodukte med 28 procent og Cocio Chokolademælk med 20 procent følger efter. Mindre aktører udgør de sidste 13 procent.

Rapporten bygger blandt andet på informationer fra Cocio Chocolademælk A/S, Emmi Frischprodukte AG og Starbucks Corp Starbucks.

Se Euromonitors analyse af færdig-kaffe i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.



Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere