Berlingske Business
LIVE: 

Flere penge i mikrobølgeovne

Nye spisetrends har igennem de seneste seks år betydet at fald i salget af mikrobølgeovne og den tendens fortsatte i 2011, hvor der blev solgt færre end 220.000 mikrobølgeovne i Danmark. En stigning i priserne på 8 procent i 2011 har dog skabt en stigning i salget målt i kroner på 2 procent. Prognosen viser, at salget vil stige de kommende fire år.

Whirlpool Nordic, BSH Hvidevarer, Electrolux har med en samlet markedsandel på over 65 procent en domimerende position. Mens Whirlpool er det stærkeste brand haler både Bosch, Siemens, Miele and Panasonic ind på frontløberen.

Se Euromonitors analyse af mikroovne i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.




Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen