Berlingske Business
LIVE
09:11 Detailsalget kom sløjt ind i 3. kvartal

Danskerne drikker mere iste

Det er Carlsbergs omfattende distributionsnetværk, som har båret Nestea frem til hylderne i danske supermarkeder, kiosker og købmænd. Nestlé har med Nestea opnået en sandel på næsten 50 procent af et marked, som i 2011 omsatte for 269 millioner kroner, hvilket var en stigning på tre procent i forhold til året før.

Blandt forklaringerne til stigning er både en svag stigning i selve salget. Der blev i 2011 solgt 1 procent flere liter iste end året forinden, men samtidig steg priserne med omkring to procent.

Markedsprognosen viser, at omsætningen vil stige med 9 procent frem mod 2016.

Se Euromonitors analyse af færdig-te i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.

Analysen bygger på informationer om virksomheder som:

Aqua d'Or Mineral Water A/S, Dagrofa A/S, Harboes Bryggeri A/S, Lidl Danmark K/S, Nestlé Danmark A/S og Royal Unibrew A/S.



Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen