Del : SMS
Berlingske Business

Danskerne drikker mere iste

Det er Carlsbergs omfattende distributionsnetværk, som har båret Nestea frem til hylderne i danske supermarkeder, kiosker og købmænd. Nestlé har med Nestea opnået en sandel på næsten 50 procent af et marked, som i 2011 omsatte for 269 millioner kroner, hvilket var en stigning på tre procent i forhold til året før.

Blandt forklaringerne til stigning er både en svag stigning i selve salget. Der blev i 2011 solgt 1 procent flere liter iste end året forinden, men samtidig steg priserne med omkring to procent.

Markedsprognosen viser, at omsætningen vil stige med 9 procent frem mod 2016.

Se Euromonitors analyse af færdig-te i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.

Analysen bygger på informationer om virksomheder som:

Aqua d'Or Mineral Water A/S, Dagrofa A/S, Harboes Bryggeri A/S, Lidl Danmark K/S, Nestlé Danmark A/S og Royal Unibrew A/S.



Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere