Del : SMS
Berlingske Business

Virksomheder støtter børn i nød

Haiti

Trods finanskrisen står det sociale ansvar stadig højt på virksomhedernes prioriteringsliste.

Artiklen fortsætter under annoncen
Over 17 millioner kroner blev der sidste år uddelt til UNICEF fra det danske erhvervsliv. Det er en stigning på ca. 140 procent siden 2007. Og for mange virksomheder er det vigtigere end nogensinde at vise socialt ansvarlighed.

En rapport fra analysefirmaet PA Consulting viser, at næsten halvdelen af de adspurgte virksomheder i undersøgelsen gerne vil udvide deres sociale engagement. Nogle virksomheder anser det som rent velgørenhed, mens andre ser det som et konkurrenceparameter.

- Mange virksomheder vil gerne være med til at hjælpe børn, fordi det stemmer godt overens med deres værdier. Især de virksomheder som sælger produkter til børn og familier,” siger Claus Møldrup fra PA Consulting.

Læs også på evb.dk:

Virksomheder samler ind til Haiti

Iværksætter-portal støtter Haiti-ofre

I 2009 støttede danskerne i alt UNICEF Danmark med over 133 millioner kroner, og beløbet har været støt stigende de sidste ti år, men for erhvervslivet har der under krisen været en særlig gavmildhed over for verdens fattigste.

- Det er et imponerende beløb, som vil gøre en forskel for millioner af børn verden over. Danskerne har været meget gavmilde, og vi er utroligt taknemmelige for støtten. Verdens børn har mere end nogensinde brug for hjælp på grund af den økonomiske krise, siger generalsekretær i UNICEF Danmark, Steen M. Andersen.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere