Del : SMS
Berlingske Business

Ugens Dilemma: Når medarbejderne kommer med kritik af kollegaen

indisk

Du er leder af regnskabsafdelingen i et boligselskab, hvor du har personaleansvar for 11 medarbejdere.

Artiklen fortsætter under annoncen

Du har haft posten i fire-fem måneder, og det har været en smule op ad bakke at komme i gang, fordi alt stadig er så nyt.

I forbindelse med et to-dages-kursus for alle medarbejdere besluttede du at holde det på arbejdspladsen for at spare penge. Til gengæld skulle der ikke mangle noget med hensyn til maden.

Medarbejderen Tanja tilbød at stå for det praktiske, og hun sørgede for friskbagt brød, pålæg og juice til morgenmaden begge dage. Frokosten havde hun bestilt fra et cateringfirma, og den sidste aften havde hun bestilt bord på en indisk restaurant, og de fleste var begejstrede for at prøve noget nyt og spændende. Men to af dine medarbejdere, Lene og Gitte, var under desserten kommet med en kommentar til Tanja, at det var da "noget af det mest lousy omgang mad, de længe havde fået – og kunne du (Tanja) ikke lige have fundet noget bedre…".

Du lagde mærke til, at Tanja ikke svarede på bemærkningen, og du valgte derfor at overhøre kommentaren, men da du næste dag roser Tanja for arrangementet, kan du mærke, at hun er lidt ked af det. Hun fortæller dig, at hun er ret så træt af, at kollegaerne kom med en sådan kommentar, når hun nu havde gjort et kæmpe stykke arbejde med at koordinere al det med maden.

Hvad gør du? Stem og skriv din kommentar nedenfor

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere