Del : SMS
Berlingske Business

Ugens Dilemma: Når du har en "Laura" blandt medarbejderne

’Matador’ vender tilbage i efteråret
Foto:

Du er daglig leder af et cateringfirma med tilhørende storkøkken, som producerer og leverer frokost til en håndfuld virksomheder. Din kok er Mathilde på 51 år, som blandt medhjælperne i køkkenet går under kælenavnet "Laura", fordi hun i sin adfærd og statur minder om familien Varnæs´ navnkundige kokkepige i Matador.

Artiklen fortsætter under annoncen

"Laura" har været ansat siden firmaets start og er en dygtig og pålidelig kok, men efter din mening sværger hun lige lovlig meget til "sådan plejer vi at gøre"-tankegangen.

Ved årsskiftet har virksomheden mistet to store kunder, som begge gav udtryk for, at de synes, maden er for gammeldags og forudsigelig. Du frygter, at flere aftaler bliver opsagt, hvis du ikke straks ændrer radikalt på menuen. Din gode ven Carl, der er køkkenchef på en succesfuld restaurant, anbefaler dig at føje eksempelvis tang, ramsløg og levende myrer til listen over ingredienser og retter.

Da du meddeler "Laura", at der omgående bliver ændret radikalt på menuen, siger hun fra.

Hun siger, at i de 25 år, hun har lavet traditionel, dansk mad, har der aldrig været noget at sætte en finger på, og skal firmaet til at tilberede "sådan noget moderne pjat", vil hun overveje sit job.

Hvad gør du? Stem og skriv din kommentar nedenfor

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere