Del :

TV: Må Smedegaard bøje sandheden?

 

Kan en topchef for et børsnoteret selskab tillade sig at bøje sandheden og miskreditere medierne i egen interesse? Svaret er nej. Et børsnoteret selskab har pligt til at informere præcist og troværdigt, siger redaktør Claus Skovhus, Berlingske Business Magasin

24. oktober 2013 skrev Berlingske, at A.P. Møller - Mærsk var klar til at sælge Dansk Supermarked. Nyheden byggede på et interview med topchef Nils Smedegaard Andersen i Berlingske Business Magasin.

Smedegaard havde godkendt interviewet, men efterfølgende udsendte han en meddelelse om, at artiklen var misvisende. Tirsdag i denne uge blev aktierne i Dansk Supermarked solgt.

Kan en topchef for et børsnoteret selskab tillade sig at bøje sandheden og miskreditere medierne i egen interesse? Svaret er nej. Et børsnoteret selskab har pligt til at informere præcist og troværdigt, siger redaktør Claus Skovhus, Berlingske Business Magasin

Seneste Business TV

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle