Del : SMS
Berlingske Business

TDC har fortsat vækstmuligheder

Henrik Poulsen
Portræt af Henrik Poulsen, topchef TDC. Foto:

Kunderne er vigtigst. Det har Henrik Poulsen understreget, siden han blev topchef i TDC. Han ser stadig muligheder for at tage markedsandele.

Artiklen fortsætter under annoncen

Koncernchef Henrik Poulsen har ændret organisationen i teleselskabet TDC fra at være en gammel butik, der stod på to ben: fastnet og mobil, som var en spejling af et bedaget TDC, hvor virksomheden havde fokus på produktet og teknologien.

I det nye TDC, under Poulsens regimente, er kunderne, hvad enten det er erhvervs- eller privatkunder solar plexus. Det mantra har han messet fra hjørnekontoret, siden han i 2008 første gang løftede røret i TDC.

Har du opnået, hvad du ville? “Det korte svar er ja, når jeg ser tilbage på den rejse, vi begav os ud på i 2008.” “Det har selvfølgeligt være afgørende at levere finansielt, men også at sikre, at vi fik alle interessenter i koncernen med på rejsen. Og det med at få alle med på rejsen er krævende, skal jeg hilse og sige. Ikke for mig, men for koncernen.”

TDC
LÆS MERE : TDC-aktier revet væk

Hvilke scenarier er der for TDC i et marked, der ikke er et vækstmarked? “Der er stadig en vækstmulighed i tv-markedet. I øjeblikket ligger der en ekstraordinær vækstmulighed i, at TV 2 er blevet en betalingskanal. Det betyder, at en kvart million husstande skal konvertere til at være betalingshusstande.”

“Der er en svag underliggende vækst i markedet med 3-4 procent om året, og vi har måske også en mulighed for at tage markedsandele i markedet. Mobildata er på volumen et vækstmarked. Rent økonomisk har det ikke været den store vækstdriver, fordi priserne har været så pressede. Hosting er et andet område, hvor der også er vækst.”

“Derudover har vi vækstmuligheder i Norden. Specielt Sverige, som går rigtig godt i øjeblikket.” Læs hele interviewet med TDC's Henrik Poulsen i Berlingske Business Magasin torsdag 23. februar 2012.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere