Del : SMS
Berlingske Business

Smartguy er bedst på Sjælland

dfhg
Overskrift
Ejerleder-vinderen i Region Sjælland, SmartGuys Nicolai Kærgaard.
zdfg
Overskrift
Årets Vækstbobler, Thomas Vorre fra Array Diagnostica A/S i Skælskør.

Årets Ejerleder-vinderen i Region Sjælland blev SmartGuys Nicolai Kærgaard.

Artiklen fortsætter under annoncen

Kort før sit tiårs jubilæum kan net-tøjbutikken SmartGuy A/S føje endnu en pris til listen af anerkendelser: Torsdag blev medejer og direktør Nicolai Kærgaard kåret som bedste ejerleder i Region Sjælland.

Læs portræt Nicolai Kærgaard her.

Det skete på Syddansk Universitet i Slagelse, hvor Væksthus Sjælland var vært for cirka 40 ejerledere sammen med foreningen Ejerlederne, revisionsfirmaet PricewaterhouseCoopers og ErhvervsBladet.dk.

Juryen lagde vægt på, at SmartGuy har en velfungerende it-platform, en brugervenlig hjemmeside og hyppig udskiftning af sortimentet.

- Virksomheden har opnået betydelig vækst og en solid position ved at være first mover på sit forretningsområde, hed det videre i begrundelsen.

SmartGuy fik også ros for at bruge et advisory board med kyndige branchefolk og for at have »en teamopbygget organisation, hvor nøglemedarbejdere fastholdes«.

Læs også: Her er Danmarks rigeste ejerledere.

Holdspil og udgifter

- Vi har lagt på at være selv-finansierende, og da it-boblen kom, faldt vores tre-fire værste konkurrenter i Norden fra, lød det om det første par år fra 36-årige Nicolai Kærgaard, der driver SmartGuy i Jyderup i Nordvestsjælland sammen med sin fætter.

I ErhvervsBladet.dk's optakt-interview med finalisterne tirsdag lagde han stor vægt på, at iværksætteri handler om at sammensætte det rigtige hold og løbende forstærke med nødvendige kompetencer udefra, når virksomheden vokser.

SmartGuy - med omkring 100 ansatte og over en million kunder i hele Skandinavien - er ved at forstærke sin ledelse. Især skal it-systemet være bedre, så flere ting i den hastigt voksende netbutik foregår automatisk, og så der er helt styr på indtjeningen per vare og varegruppe. De forgangne snart ti års tradition med sorte tal på bundlinjen skal nemlig fastholdes - det samme skal linjen med at holde igen på udgifterne.

Flot niveau

Årets uddeling af ejerlederprisen var den femte.

- Og niveauet er bestemt ikke blevet ringere for at sige det på nordjysk, sagde formanden for Ejerlederne, Hans Jørgen Dalum, i sit indlæg om hele konkurrencen.

De to øvrige finalister i regionen var ejerleder André Willers-Madsen (65) fra Borup Kemi I/S med de kendte mørkegrønne flasker og Martin René Pedersen (34) fra Brdr. Pedersen A/S i Nørre Alslev. Entreprenør- og udviklingsselskabet har mange byggeopgaver på Lolland-Falster og Sydsjælland.

Vikarer på højt niveau

Aftenens anden pris i regionen, Årets Vækstbobler, gik til Array Diagnostica A/S i Skælskør. Thomas Vorre grundlagde for snart tre år siden en slags vikarbureau for forskere - Contract Research Organisation (CRO) på medicinaldansk. Ideen er, at virksomheder kan leje specialister og forskere i kortere eller længere tid og derved undgå at fastansætte folk.

Det var ikke noget, mange banker kendte til, da virksomheden skulle i gang, men det lykkedes til sidst at skaffe den nødvendige driftskapital, og i dag ligger årsomsætningen hos Array Diagnostica på en snes millioner kroner.

Juryen havde desuden øje for, at virksomheden har opbygget et godt netværk inden for sit område og har potentiale til yderligere vækst.

Med i den regionale vækstboblerfinale var også Martin Wenckens og Bee-Patch ApS i Lejre. Firmaet udvikler og sælger særlige plastre til at lindre og helbedre stik fra bier og hvepse. Tredje finalist var Holbæk-virksomheden We Do Wood ApS med møbelsnedkerne Henrik Thygesen og Sebastian Jørgensen. De tegner, producerer og sælger møbler til køkkener.


Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere