Del : SMS
Berlingske Business

Skousen får ny ejer og lukker butikker

Den engang familieejede hvidevarekæde har lukket 13 butikker i forbindelse med ejerskifte, erfarer medie.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danmarks ældste hvidevare-koncern, den tidligere familieejede Skousen med hovedsæde i jyske Vojens, har fået ny ejer.

Det erfarer epn.dk, som fredag formiddag uden held har forsøgt at få en kommentar fra adm. direktør Thomas Fugl.

Ifølge Epn vil de godt 50 franchise-butikker i Skousen-kæden fredag være åbnet, mens de 13 butikker, som stadig hører direkte under Skousen-koncernen, er lukket i forbindelse med ejerskiftet.

Betalingsstandsning i maj

Koncernen trådte i betalingsstandsning den 11. maj i år med en gæld på omkring 200 mio. kr., og et underskud på egenkapitalen på 13, 5 mio. kr.

Sidste sommer måtte den økonomisk trængte hvidevarekoncern lukke 14 ud af de 70 butikker i kæden, og en større del af butikkerne blev overtaget af franchise-tagere.

Skousen er etableret i 1957, og er Danmarks ældste hvidevarekæde. Tidligere bestod virksomheden af mere end 200 butikker og omsætning tæt på en milliard.

Direktør og ejer Erik Skousen, der har stået i spidsen for virksomheden i to omgange gennem de seneste tyve år, overdrog i septebmer sidste år den daglige ledelse til virksomhedens økonomi- og IT-direktør Thomas Fugl, som indtrådte i stillingen som adm. direktør.

Opdatering: Skousen købt af onlinekonkurrent

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere